شناسهٔ خبر: 66599631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وحدت مجلس و دولت برای تدوام پیشرفت‌های روزافزون جمهوری اسلامی

مجلس دوازدهم در حالی در تاریخ هفتم خرداد امسال افتتاح خواهد شد که تحولات عظیمی در منطقه رخ داده است. جایگاه راهبردی ایران در غرب آسیا و شکست سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و رژیم صهیونیستی در این منطقه موقعیت ایران را در نگاه جهانیان را به یک پایه‌ای از عزت و عظمت رسانده است که جهان اسلام به دلیل حمایت کشورمان از ملت مظلوم فلسطین و غزه ارزش و اعتبار ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران قائل شده است.

صاحب‌خبر -

تظاهرات در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا و اروپا و براه افتادن سیل عظیم صهیونیست ستیزی و ظلم ستیزی در جریان دانشجویی، همراهی با راهبرد جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و حاکی از آن است که کشورمان و ملت ایران در جایگاه رفیعی از عزت جهانی قرار دارد.


مجلس در چنین شرایطی افتتاح می‌شود. مجلس شورای اسلامی در صیانت از این جایگاه و تقویت آن و همچنین حمایت گسترده از جبهه مقاومت جایگاه رفیعی دارد و می‌بایستی در این موقع و موقف بایستد و از عزت اسلام و ملت ایران و جمهوری اسلامی دفاع کند.

در حوزه سیاست داخلی، مقام معظم رهبری همواره به حفظ وحدت ملی و انسجام اسلامی توصیه کردند. دومین ماموریت مجلس آینده این است که از وحدت ملی صیانت کند و این وحدت و انسجام را در خدمت پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی قرار دهد.

نکته مهم دیگر مساله معیشت مردم و اقتصاد کشور است. ما سالی را که در پیش رو داریم سال پر آبی است و می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌های کشاورزی هم خودکفا شویم و هم بی نیاز از واردات و رکورد‌های خوبی در تولید کالا‌های اساسی در داخل داشته باشیم.

دولت و مجلس باید دست در دست هم بدهند تا بتوانند از این مواهب الهی بهره کافی ببرند. ما ده سال خشکسالی را پشت سر گذاشتیم و وارد یک ده سال جدید ترسالی خواهیم شد و بسیاری از مشکلات آبی و کشاورزان در کشور حل خواهد شد و این تدبیر دولت و مجلس نیازمند است.

 در دولت سیزدهم، وزارت نیرو با علم به این موضوع تدابیر خوبی دارد و مجلس باید از این تدابیر حمایت کند تا ما انشاالله در هیچ یک از مناطق ایران  تنش‌های آبی نداشته باشیم.

موضوع دیگر آنکه ما امسال برنامه هفتم را اجرا می‌کنیم. شش برنامه گذشته متاسفانه یا اجرا نشده و یا ناقص اجرا شده و این مورد گلایه رهبری در دیدار با مسئولان نظام بود و سال پیش رو، سال اجرای برنامه هفتم است.

برنامه هفتم هدفگذاری‌های خوبی مثل مساله صیانت از ارزش پول ملی، کاهش تورم، حل مشکلات گرانی، افزایش سفره مردم را در دستور کار دارد و امیدواریم که در سال جاری بودجه کشور در راستای اجرای برنامه هفتم قرار گیرد. 

طبعا دولت در این عرصه فعالیت دارد، اما مجلس باید نظارت کامل بر اجرای دقیق برنامه هفتم داشته باشد و انشاالله با اجرای دقیق این برنامه روند کاهشی که نرخ تورم پیدا شده تا آخر سال تداوم پیدا کند.

نکته بعدی موضوعات فرهنگی است که مجلس گذشته اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته و مجلس دوازدهم هم باید در همین زمینه اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

با اهتمام مجلس در بسط توسعه فرهنگ علوی و نبوی در جامعه و حفظ و صیانت از عفت عمومی بخصوص اجرای قانون حجاب و عفاف امید آن است که پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شود.

نظر شما