شناسهٔ خبر: 66599327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

تبدیل بقاع متبرکه خراسان رضوی به قطب فرهنگی از اهداف برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است

مینا خلیل زاده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای برنامه‌ها در دهه کرامت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه در دهه کرامت، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه است. همچنین تکریم و بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم و ارتقاء جایگاه آنان در جامعه، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه از دیگر اهداف ما در اجرای این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ اردیبهشت‌ماه روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، تصریح کرد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان و ارتقاء جایگاه آنان، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و جذب حداکثری گروه‌ها و اقشار مختلف جامعه، زمینه‌سازی و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردمی در مدیریت، عمران و برنامه‌های بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت و پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت بقاع متبرکه در فضای مجازی و برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه ۵ هدف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها در ایام دهه کرامت است.

وی بیان کرد: اداره اوقاف میزبان بیش از ۷۰ بقعه خراسان رضوی برای برگزاری برنامه‌های دهه کرامت است. در این ایام ضمن برگزاری برنامه‌هایی از جمله غبارروبی امامزادگان و مزار شهدا، جشن ولادت، محافل انس با قرآن کریم، در بقاع متبرکه شاخص استان اجرای برنامه خواهند داشت.

احمدزاده افزود: همایش استانی «ستارگان کرامت»، تجلیل از برگزیدگان در بقعه متبرکه امام زاده سید محمد(ع) کاشمر و همایش‌های شهرستانی در ۲۴ بقعه استان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در شهرستان‌ها است. همچنین برگزاری جشن شب و روز ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم جشن تکلیف در ۱۰ بقعه متبرکه در طول دهه کرامت و فضاسازی و تبلیغات محیطی و قرائت زیارت امین الله و برگزاری محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

نظر شما