شناسهٔ خبر: 66599190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دهگلان میزبان کنگره استانی بزرگداشت ماموستا ملاعبدالله باشماق است

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: کنگره استانی بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت سال جاری در شهر دهگلان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

علی اصغر دریایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معرفی شخصیت های برجسته ملی، مذهبی و فرهنگی و هنری منطقه است.

وی افزود: در راستای معرفی این شخصیت‌ های برجسته و معرفی اندیشه‌های آنان به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان، سلسله برنامه‌های نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان با همکاری نهادها و سازمان ها و انجمن ها و تشکل های مرتبط برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: کنگره بزرگداشت ماموستا ملا عبدالله باشماق که یکی از چهره‌های فرهنگی و مذهبی تاثیرگذار منطقه و دارای جایگاه فقهی و مذهبی است در همین راستا در شهر دهگلان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز از جمله بانه، بیجار و سنندج مراسم‌های بزرگداشت با هدف معرفی این شخصیت‌ها و سرمایه های فرهنگی و دینی برگزار می شود.

دریایی با اشاره به تدارک برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری در سال جاری اظهار کرد: در شهر بانه نکوداشت "سارو بیرو" شخصیت نامدار این منطقه و در شهر بیجار نکوداشت "آیت الله فاضل گروسی" و در شهر سنندج نیز همایش "مستوره اردلان" با همکاری انجمن‌ها و موسسات فرهنگی برگزار می‌شود.

نظر شما