شناسهٔ خبر: 66599177 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

در حوزه کودک و نوجوان؛

نمایشنامه هنرمند مراغه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

آذربایجان شرقی - از نمایشنامه «مجسمه» اثر هنرمند باسابقه مراغه‌ای عرصه تئاتر و سینمای کشور، در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

هادی افتخارزاده نویسنده کتاب مجسمه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، اظهار داشت: محتوای این کتاب، سه نمایشنامه برای کودکان و نوجوانان را شامل می‌شود که از کتاب‌های درسی و آموزشی برگرفته شده و دارای کاربرد آموزشی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه در این کتاب سه نمایشنامه‌ی خاله دایر، مجسمه و آبگیر گنجانده شده است، ادامه داد: خاله دایر تلاش می‌کند دروس مربوط به ریاضی را در قالب نمایشنامه به کودکان و نوجوانان آموزش دهد؛ نمایش مجسمه به موضوع شورای دانش آموزی و همکاری بچه ها در امور جمعی پرداخته و نمایش آبگیر هم برگرفته از اثر آهو و پرندگان نیما یوشیج در حوزه ادبیات است.

افتخارزاده یادآور شد: در طول ۳۰ سال فعالیت هنری در عرصه تئاتر و سینما و آموزش کودکان و نوجوانان بیش از ۹۰ نمایشنامه نوشته ام که به تدریج نسبت به انتشار آنان اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالب دور از ذهن، عدم تناسب امکانات و لحاظ محدودیت های کودکان و نوجوانان را مهمترین مشکل نمایشنامه‌های این رده سنی خواند و تصریح کرد: برای نگاشتن این آثار تلاش شده تمام محدودیت‌های فیزیکی و کمبود امکانات مدارس در اجرای نمایشنامه ها را در نظر بگیرم.

نمایشنامه هنرمند مراغه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

این هنرمند عرصه تئاتر و سینمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: این نمایشنامه‌ها قابلیت اجراهای صحنه‌ای، عروسکی داشته و می‌تواند هم توسط دانش آموزان دختر و هم پسر اجرا شود.

کتاب مجسمه، توسط انتشارات «گیوا» به چاپ رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، شبستان راهرو ۲۰ عرضه شده است.

هادی افتخارزاده (زادهٔ ۱۳۴۵ در مراغه) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) بوده و از چهل و پنجمین (۲۰۱۷) جشنواره فیلم ملل اتریش برای بازی درفیلم کوتاه «گورمردها» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است.

نظر شما