شناسهٔ خبر: 66599036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره محیط‌زیست رودبار خبر داد

با دستور قضایی ورود گردشگران به مناطق بکر رودبار ممنوع شد

مریم روشندل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار با اشاره به طبیعت‌گردی غیر مسئولانه برخی از گردشگران، گفت: با دستور قضایی از ورود گردشگران به برخی از مناطق بکر رودبار جلوگیری به عمل آمد.

صاحب‌خبر -

علی فرهی امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفره رنگین این روزهای طبیعت را با طبیعت‌گردی غیر مسئولانه لگدمال نکنیم، اظهار کرد: در پی ورود خارج از ظرفیت و حضور همراه با تخریب تورهای گردشگری در مناطق طبیعی بکر شهرستان رودبار، امروز ۲۲ اردیبهشت ماه، با دستور دادستان شهرستان رودبار، از ورود گردشگران به برخی از مناطق بکر این شهرستان جلوگیری به عمل آمد.

با دستور قضایی ورود گردشگران به مناطق بکر رودبار ممنوع شد

وی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد رفتارهای غیر مسئولانه همراه با تخریب طبیعت در مناطق بکر طبیعی این شهرستان بوده‌ایم که در همین زمینه، ماموران اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان با همکاری ماموران پرتلاش نیروی انتظامی و منابع طبیعی ضمن ممانعت از ورود خارج از ظرفیت گردشگران، با حضور مستمر در منطقه و ارایه توصیه‌های طبیعت دوستانه، مسافران را به رعایت حقوق محیط زیست و پاسداری از طبیعت دعوت کردند. 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رودبار با بیان اینکه رودبار به عنوان دروازه ورودی گیلان با تنوع اقلیمی و مناطق بکر بی‌بدیل خود، سالانه مقصد گردشگران بی‌شماری است، گفت: در صورت ادامه این روند لجام‌گسیخته که متاسفانه با تخریب و آلودگی همراه است، طبیعت بکر شهرستان به زودی رو به نابودی و زوال خواهد گذاشت.

با دستور قضایی ورود گردشگران به مناطق بکر رودبار ممنوع شد

 فرهی با تقدیر از دادستان، نیروی انتظامی، یگان حفاطت منابع طبیعی و اصحاب رسانه فعال شهرستان، تصریح کرد: ما شهروندان جهان هستیم و از محیط زیست کره زمین لذت می‌بریم، بنابراین، در هر منطقه‌ای از جهان که سفر کنیم، رفتار مسئولانه از ما انسان‌های بهتر و از طبیعت گردی جلوه‌ای بهتر به نمایش می‌گذارد.

وی تاکید کرد: ما به عنوان افرادی مسئول باید به حفظ محیط زیست، گونه‌های گیاهی و جانوری و هر آنچه که طبیعت را می‌سازد و زیبا می‌کند، اهمیت بدهیم، درست است که شاید دیگر هرگز به آن منطقه نرویم، اما این دلیل نمی‌شود که نسبت به رفاه، معیشت و فرهنگ بومیانی که در آن منطقه طبیعی زندگی می‌کنند، بی‌توجه باشیم.

انتهای پیام

نظر شما