شناسهٔ خبر: 66599032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب:

کشاورزان خوشاب ۲۰۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز دارند

جواد افتخاری

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشاورزان این شهرستان امسال ۲۰۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز دارند.

صاحب‌خبر -

ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا از برگزاری جلسه کارگروه خرید گندم خبر داد و افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب بهاره پیش‌بینی می‌کنیم از مجموع ۳۳۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم حدود ۵۰۰۰ تن گندم برداشت شود.

وی زمان آغاز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خردادماه اعلام کرد و پیش‌بینی کرد کشاورزان امسال بالغ بر ۲۰۰۰ تن گندم مازاد برنیاز خود را تحویل شرکت تعاونی دهند.

رودسرابی ضمن اشاره به فعالیت مستمر شبکه مراقبت و ستاد سن غلات در شهرستان گفت: تاکنون مبارزه با سن و شته در مزارع غلات در سطح  ۱۵۲۵ هکتار انجام شده است.

وی افزود: قیمت خرید گندم در سال جاری به ازاء هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال است که برای کشاورزان دارای کشت قراردادی، هزینه حمل نیز به آن اضافه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در همین خصوص گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود تا نسبت به افتتاح حساب مستقل اقدام نمایند؛ کشاورزان مطمئن باشند هیچ‌گونه بدهی کشاورزان از پول گندم کسر نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: شهرستان خوشاب دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی، دام، طیور و شیلات و محصولات وابسته دارد و ایجاد تنوع در تولید محصولات، علاوه بر افزایش درآمد بهره‌برداران، باعث ایجاد اشتغال برای روستاییان به ویژه جوانان می‌شود.

رودسرابی از جمله این مشاغل، به پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در استخرهای ذخیره آب، پرورش خاویار،کشت گیاهان دارویی، واحدهای پرورش مرغ بومی و سایر ماکیان، پرورش قارچ، پرورش ماهیان زینتی، پرورش شترمرغ و بوقلمون، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم، فرآوری گیاهان دارویی و چندین رشته فعالیت دیگر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشاغل مذکور در قالب مشاغل کوچک و روستایی نیز قابل ایجاد و راه‌اندازی است.

وی نقش نهادها، موسسات و دستگاه های حمایتی و صندوق‌های پرداخت کننده تسهیلات را در ایجاد مشاغل مذکور بسیار برجسته عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود از حداکثر ظرفیت دستگاه‌های متولی ایجاد اشتغال بهره‌گیری گردد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در ادامه از مبارزه با سن مادری در سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار از مزارع غلات شهرستان خبر داد و گفت: مبارزه با آفت سن غلات از فروردین‌ماه در خوشاب آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبارزه با سن مادری در سطح اراضی کشاورزی شهرستان در حال انجام است و در اکثر مزارع از سموم میکروکپسول برای سم پاشی استفاده می‌شود، تاکنون مبارزه با سن مادری در سطح ۹۱۸ هکتار از مزارع گندم و ۴۵۹ هکتار از مزارع جو شهرستان انجام شده است.

رودسرابی افزود: رصد و پایش مزارع غلات همه روزه توسط کارشناسان شبکه مراقبت شهرستان انجام و از طرق مختلف به بهره‌برداران اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهرستان خوشاب دارای ۱۵۵۰ هکتار سطح زیر کشت گندم و ۱۶۵۰ هکتار جو است.

انتهای پیام

نظر شما