شناسهٔ خبر: 66598678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شرکت نفت گچساران ۱۲۰۰میلیارد ریال قرارداد امضا کرد

گچساران- ایرنا- شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفت قرار داد با یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال با شرکت های دانش بنیان و تولید کننده های داخلی منعقد کرد.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این تعداد قرار دادهای با شرکت دانش بنیان و تولید کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی بسته شد.

غلام رضا کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این قراردهادها در زمینه تولید انواع شیرالات توپی، یک عدد تابلو برق، انواع پروژکتور و لامپ، قطعات یدکی تلمبه آب، فیلتر hp۱۰۰ و قطعات کمپرسور برم و ید است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش پتروشیمی از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و در این نمایشگاه یکهزارو ۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی حضور کردند.

کمالی ابراز کرد: قرارداد خرید هشت قلم انواع شیرالات توپی، خرید یک عدد تابلو برق ۴۰۰ ولت و ۵۲ قلم انواع فلنج در این نمایشگاه بین المللی بسته شد.

وی گفت: همچنین همچنین قرارداد خرید هفت قلم انواع پروژکتور و لامپ، ۲۶ قلم قطعات یدکی تلمبه آب، ۱۲هزار عدد فیلتر hp۱۰۰ و ۱۸ قطعات کمپرسور برم و ید میان سازندگان داخلی و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بسته شد.

انعقاد ۱۰۲ قرارداد تامین و تولید قطعات موردنیاز صنفت نفت گچساران در سال گذشته

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران افزود: در سال گذشته این شرکت ۱۰۲ قرارداد مهم برای تامین و تولید قطعات موردنیاز این شرکت با شرکت های دانش بنیان و تولید کننده بست.

کمالی ارزش ریالی این قرار داد ها را بیش از ۹هزار و ۶۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: "خرید سیستم ها و قطعات توربین و کمپرسور های گازی و تلمبه های نفت" و "قطعات الکترونیک و ابزاردقیق" از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای عقد قرارداد آنها صادر ‏شده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد قرادادهای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با شرکت های داخلی منعقد شده است.

کمالی ادامه داد: بیشتر نیازها این شرکت شامل کالا، قطعات، موادشیمیایی، تجهیزات، خدمات و نرم افزار در حوزه‌های فنی وعملیاتی وخدماتی است.

وی افزود: تعداد قراردادهای منعقده با شرکت های داشن بنیان بار نخست بیش از ۱۷ قرارداد بود که بومی‌سازی، حمایت از ‏ساخت داخل، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء سطح ریسک‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و

صرفه‌جویی چشمگیرو همچنین ایجاد اشتغال برای صتعتگران و جوانان کشور ‏ حاصل از این تولیدات از مهمترین مزیت‌های این قراردادهاست.

کمالی اظهار کرد: شرکت نفت گچساران در جهت پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان تمام تلاش خود را کرده و امید است شرکت های دانش بنیان با فعالیت های بیشتر خود را به تاسیسات نفت نزدیک تر کنند .

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما