شناسهٔ خبر: 66598637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورزش‌های آبی همدان صاحب پایگاه قهرمانی می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: ورزش‌های آبی این استان باتوجه به استعدادهای بالقوه و ناب، صاحب پایگاه قهرمانی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا علی حقیقی روز شنبه در بازدید از دوره اخذ مجوز مربیان شنا استان همدان اظهار کرد: همدان در رشته‌های آبی همچون قایقرانی، شنا، شیرجه، واترپلو و نجات غریق سابقه درخشانی در کسب افتخارات ارزنده دارد و باید بستر لازم برای فعالیت حرفه‌ای استعدادهای این رشته‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: ورزش‌های آبی جزو بیشترین مدال آوری‌ها در المپیادها به شمار می‌روند و برنامه‌ریزی در این رشته‌ها می‌تواند جایگاه استان را به لحاظ افزایش نشان‌های قهرمانی تیمی و انفرادی ارتقا دهد.

حقیقی بر لزوم برگزاری دوره‌های دانش افزایی و ارتقا سطح مربیان ورزش‌های آبی تاکید کرد و افزود: هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان همدان در یکسال اخیر جزو پیشتازان کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقا دانش بوده است.

وی ادامه داد: توسعه شنا جزو رشته‌های مورد تاکید مقام عالی وزارت ورزش و جوانان کشور است و استان نیز برای پیشرفت این ورزش نیازمند پایگاه قهرمانی است.

ورزش‌های آبی همدان صاحب پایگاه قهرمانی می‌شود

مدرس فدراسیون ورزش‌های آبی کشور نیز گفت: همدان در مسیر توسعه ورزش شنا گام برداشته است.

عبدالرضا ریاحی افزود: حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان همدان می‌تواند روزهای درخشان را نصیب ورزش شنا این استان کند.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های دانش افزایی و نیز بازآموزی در راستای ارتقا سطح فنی مربیان شنا حایز اهمیت است و استان‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش ایرنا دوره مجوز فعالیت مربیان شنا استان همدان برای هرگونه فعالیت در مراکز تخصصی آموزش شنا به مدت ۲ روز در تالار قرآن همدان برگزار شد.

در این دوره آموزشی بیش از ۸۰ مربی شنا شرکت داشتند.

نظر شما