شناسهٔ خبر: 66598543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گیلان: تلاش برای کاهش آلام مردم در عملکرد نیروهای هلال احمر متبلور است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با قدردانی از نیروهای جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال‌احمر خالصانه و بشردوستانه در صف نخست خدمات‌رسانی به نیازمندان و درماندگان حوادث و بلایا هستند و کار آنان ارزشمند و ستودنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در نشست شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: نیروهای هلال‌احمر در حوادثی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و تصادفات با حضور به موقع به یاری مصدومان و نیازمندان می‌شتابند و حس بشردوستی و تلاش برای کاهش آلام حادثه دیدگان در عملکرد آنان متبلور است.

وی با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال‌احمر در کمک رسانی به نیازمندان در حوادث، کار خداپسندانه و حرکت آنان مجدانه و در راه خدا است اضافه کرد: فعالیت و خدمات رسانی امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال‌احمر مردمی از دل مردم و برای مردم است.

نماینده عالی دولت در گیلان به خدمات رسانی بدون چشمداشت نیروهای هلال‌احمر گیلان اشاره و با یادآوری ارائه خدمات آنان در آتش‌سوزی اخیر روستای امام زاده ابراهیم شفت اظهار کرد: جذب نیرو از بین داوطلبان هلال‌احمر کار بسیار خوبی بود که انجام شد؛ آنان سال‌ها در حوادث و بلایا داوطلبانه خدمات‌رسانی کردند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان در هلال‌احمر وتقویت حس نوعدوستی در فرزندان، ضمن قدردانی از خدمات هلال‌احمر در طرح سالمسازی دریا و کاهش چشمگیر غریق در سال گذشته بیان کرد: طرح سالمسازی دریا از دوم خرداد در استان اجرا می‌شود که با همکاری دستگاه‌های مرتبط باید غریق را به صفر برسانیم.

وی با بیان اینکه حقوق غواصان در طرح سالمسازی دریا کامل پرداخت شد افزود: نگاه دولت برای خدمات‌رسانی به مسافران و کاهش آسیب‌ها از جمله حوادث جاده‌ای ویژه است؛ در این راستا باید با برنامه‌های فرهنگی برای کاهش حوادث اعم از تصادفات رانندگی و غریق تلاش بیشتری انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از خیرین بیان کرد: خیران از جمله اسدالله رضازاده رودسری انسان‌های نیک اندیشی هستند که بخشی از اموال خود را تقدیم هلال احمر می‌کنند.

۸۷ هزار عضو هلال‌احمر گیلان هستند

مدیرعامل هلال احمر گیلان نیز گفت: ۸۷ هزار نفر عضو هلال‌احمر استان هستد که ۲۲ هزار نفر از این تعداد سال گذشته به این جمعیت اضافه شدند.

هادی سلیمی با تشریح خدمات سال گذشته هلال‌احمر گیلان اظهار کرد: طی مدت یادشده پنج هزار نفر از خدمات مرکز توانبخشی رودسر و افزون بر ۲۱ هزار نفر از داروخانه هلال‌احمر استفاده کردند.

وی با بیان اینکه رسالت هلال‌احمر تربیت نیروی متخصص امداد و نجات است عنوان کرد: سال گذشته ۱۳۳ دوره تخصصی برگزار شد و افزون بر ۱۳ هزار نفر از آموزش‌های عمومی بهره‌مند شدند؛ امسال نیز آموزش ۵۰ هزار نفر در دستور کار است.

سلیمی ویزیت والدین شهدا و خدمات رسانی به آنان برای تهیه دارو را از جمله برنامه‌های معاونت داوطلبان هلال احمر نام برد و افزود: رسالت هلال احمر تنها خدمات در حوزه امداد و نجات نیست بلکه در حوزه فرهنگی نیز فعالیت دارد.

استاندار گیلان امروز (شنبه) از بخش‌های مختلف هلال احمر بازدید کرد.

امروز (شنبه) پنجمین روز از هفته گرامیداشت هلال احمر با عنوان روز داوطلب و خدمات داوطلبی نام گرفته است.

نظر شما