شناسهٔ خبر: 66598382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اهانت تل‌آویو به سازمان ملل/ وقتی نماینده رژیم صهیونیستی از عصبانیت دیوانه شد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با اقدام توهین‌آمیز خود در انداختن منشور ملل متحد در دستگاه خردکن خشم و عصبانیت دولت مطبوع خود را حمایت و پشتیبانی این نهاد بین‌المللی از عضویت کامل فلسطین در این سازمان به جهانیان نشان داد.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه وارد هشتمین ماه خود شده است، فلسطین و کشورهای عربی قطعنامه‌ای را برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به این نهاد بین‌المللی ارائه کردند. موضوعی که می‌توان آن را تحول بسیار مهم و معنادار در عرصه تحولات جهانی دانست. علت این امر را هم می‌توان در تداوم جنایات رژيم صهیونیستی علیه مردم غزه جستجو کرد که تا اندازه فراوانی وجدان بشریت را آزرده خاطر کرده است. 

اما موضوع تاسف‌آور این بود که همزمان با بررسی قطعنامه گروه کشور‌های عربی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، «گیلعاد ارادان» سفیر و نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اقدامی توهین‌آمیز منشور ملل متحد را در مقابل چشمان تمامی نمایندگان کشور‌های جهان در دستگاه خردکن انداخت.

البته خشم و عصبانیت نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و انداختن منشور این سازمان در دستگاه خردکن از آنجایی سرچشمه می‌گیرد که مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا یعنی ۱۴۳ رای مثبت، ۹ رای منفی و ۲۵ رای ممتنع پیش‌نویس قطعنامه حمایت از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در این سازمان را تصویب کرد. موضوعی که همانگونه که پیش‌بینی می‌شد موجب خشم نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد و همچنین در نگاهی کلی‌تر، عصبانیت بسیار شدید تل‌آویو شده است.

با توجه به اینکه فلسطین تا امروز، سال‌هاست ناظر غیرعضو سازمان ملل متحد است و در طول سالیان اخیر نیز تلاش‌های فراوانی را برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی انجام داده است، عضویت کامل آن در سازمان ملل می‌تواند ضمن اینکه تلاش سال‌های طولانی اخیر را به سرانجام برساند، گامی بسیار مهم و تاثیرگذار در مسیر به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی باشد.

در همین راستا هم مشاهده می‌کنیم که فلسطین و کشور‌های عربی این قطعنامه را به سازمان ملل ارائه کردند و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که تصویب این قطعنامه حقوق و امتیازات بیشتری را به کشور فلسطین در سازمان ملل متحد خواهد داد. موضوعی که نارضایتی سران و مقامات رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است و نماینده این رژیم خشم خود و سران و مقامات دولت خودش را با انداختن منشور سازمان ملل در دستگاه خردکن به نمایش گذاشته است.

از طرف دیگر، رژیم صهیونیستی و آمریکا به همراه کشور‌های اروپای غربی از سال‌های دور و از زمان تشکیل رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی تا امروز همواره تلاش کردند تا موضوع فلسطین و استقلال آن را از دستور کار مجامع و نهاد‌های جهانی و بین‌المللی ازجمله سازمان ملل متحد خارج کنند تا با پایمال کردن تمامی حق و حقوق مردم فلسطین به خواسته‌های خودشان دست پیدا کنند.

حال دراین میان آمریکا به عنوان حامی و پشتیبان اصلی رژیم صهیونیستی در طول دهه‌های اخیر تمامی اقدامات و تلاش‌های سازمان ملل را در مسیر به رسمیت شناخته شدن کشوری مستقل ناکام گذاشته و تمامی قطعنامه‌های مرتبط با این موضوع را وتو کرده است.

اما این پایان ماجرا نبود و استقبال اغلب کشور‌های جهان از اتحادیه اروپا گرفته تا مصر، قطر، عربستان و اندونزی از قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و تشکیل کشور مستقل فلسطین ضمن اینکه نشان داد که افکار عمومی مردم جهان در پشت سر فلسطین و مردم آن قرار دارد نشان از این امر مهم دارد که هشت ماه جنگ غزه و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه غزه و دهه‌ها نسل‌کشی مردم فلسطین تا چه میزان موجب خشم و عصبانیت مردم کشور‌های دنیا شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما