شناسهٔ خبر: 66598256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:اطلس جامع شهرکردشناسی تدوین شود

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تدوین اطلس شهرکرد شناسی، گفت: در این اطلس ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و نیازهای شهر دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری روز شهرکرد افزود: برگزاری بزرگداشت روز شهرها اقدام شایسته‌ای است که می‌توان از این ظرفیت در معرفی هرچه بیشتر مناطق استان بهره گرفت.

وی ادامه داد: در روز شهرکرد نیز که همزمان با ۳۱ اردیبهشت است می‌طلبد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای ظرفیت‌ها و استعدادهای این شهر به ویژه برای نسل‌های جوان تبیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داد تا در مرکز دبیرخانه شهرکردشناسی، دبیرخانه دائمی روز شهرکرد نیز فعال شود تا معرفی شهر به نحو بهتری پیگیری شود.

حسین‌میرزایی با تاکید بر هم‌افزایی و همکاری بین بخشی برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های روز شهرکرد، اظهار داشت: دستگاه‌ها پویاتر و فعال‌تر عمل کنند و از امکاناتی که در اختیار دارند برای بزرگداشت روز مرکز استان در اختیار شهرداری و شورای شهرکرد قرار دهند.

حسین‌میرزایی یادآور شد: نتیجه بزرگداشت هفته و روز شهرکرد افزایش وفاق، همدلی و وحدت در سطح استان باشد.

وی جذب سرمایه‌گذار برای فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی را از امور اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: در روز شهرکرد با معرفی بهتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شهر می‌توان پای سرمایه‌گذاران را به استان بازکنیم.

اجرای ۵۰ عنوان برنامه برای روز شهرکرد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به تدوین ۵۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت روز و هفته شهرکرد اظهار داشت: برگزاری پیاده‌روی، آیین غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری تور رایگان شهرکردگردی و بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌ها، برگزاری جشن، اجرای برنامه آیین سنتی چراغ‌بران، نیمه بها شدن بلیط سینما، اجرای موسیقی، برپایی نمایشگاه، راه‌اندازی کاروان شادی در شهر و نورافشانی از جمله این برنامه‌هاست.

اکبر ایازی افزود: اجرای هفت ویژه برنامه در هفت مسجد شهر، نورافشانی به مناسبت روز شهرکرد روی سازه برج میلاد تهران، اجرای ورزش‌های پهلوانی و رونمایی از کتاب از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده طی روزهای ۲۵ تا ۳۱ در سطح شهر شهرکرد است.

به گزارش ایرنا، در این نشست با حضور اعضای نشست پیشنهاداتی برای برگزاری هرچه بهتر هفته و روز شهرکرد ارائه شد.

شهرکرد به ‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

فلسفه نام‌گذاری ۳۱ اردی‌بهشت‌ماه به‌نام روز شهرکرد به سبب سالروز ورود امام‌زادگان دوخاتون (س) به این شهر بوده است.

نظر شما