شناسهٔ خبر: 66598131 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با هدف حفظ و نگهداری؛

۱۴ جلد نسخ خطی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین اهدا شد

قزوین - مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین از اهدای ۱۴ جلد نسخه ارزشمند خطی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به این مرکز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، زهره ترکمن مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین بیان کرد: آثار اهدایی شامل ۲ جلد «زاد المعاد» نوشته علامه محمد باقر بن محمد تقی مجلسی متعلق به سال‌های نخست قرن ۱۳ ه.ق و همچنین «۱۲ حزب قرآن کریم» که ۱۲۷۹ تا ۱۳۲۶ ه.ق به رشته تحریر درآمده است برای حفظ و نگهداری در اختیار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین قرار گرفت.

ترکمن بر تداوم همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تعیین تکلیف اسناد بایگانی راکد و اسنادی که برای پژوهشگران در مطالعه سرزمینی حائز اهمیت است تاکید کرد و افزود: این اسناد پس از آسیب شناسی و ضدعفونی در مخازن براساس استانداردهای بین المللی نگهداری می‌شوند.

وی تشریح کرد: ۱۱۰۲ پرونده موقوفات قزوین شامل: معرفی رقبات، مصالحه نامه، اجاره نامه، دفاتر دخل و خرج و … فهرست نویسی گردیده است.

مسئول مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین خاطرنشان کرد: پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران به نشانی https://www.nlai.ir در قسمت جستجوی منابع سازمان، شناسه سند مورد نیاز خود را انتخاب و نسخه دیجیتال آن را برای مطالعه در اختیار داشته باشند.

نظر شما