شناسهٔ خبر: 66598090 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حسن پور بیگلری:

اصلی‌ترین سرمایه استان کرمان، نیروی انسانی است/استان نیازمندِ مسئولانی جسور، شجاع، تصمیم گیر و تصمیم ساز است/منابع متعدد در کرمان سبب ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف می شود

صاحب‌خبر -
اصلی‌­ترین سرمایه استان کرمان، نیروی انسانی است/استان نیازمندِ مسئولانی جسور، شجاع، تصمیم ­گیر و تصمیم ساز است/منابع متعدد در کرمان سبب ایجاد ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف می شود
خبرگزاری آریا - نماینده مردم سیرجان در مجلس گفت: استان کرمان دارای منابع متعدد خدادادی و طبیعی است که این موضوع زمینه­ ایجاد ظرفیت ­های سرمایه­ گذاری در بخش­ های مختلف را فراهم می­ کند. وجود معادن طبیعی، فرصت بهره­ گیری در زمینه­ صنایع را به وجود آورده است.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گویی در خصوص رویداد کرمان آیدکس اظهار کرد: استان کرمان دارای منابع متعدد خدادادی و طبیعی است که این موضوع زمینه­ ایجاد ظرفیت ­های سرمایه­ گذاری در بخش­ های مختلف را فراهم می­ کند. وجود معادن طبیعی، فرصت بهره ­گیری در زمینه­ صنایع را به وجود آورده است. چهارفصل بودن استان، می­ تواند در بحث گردشگری موثر باشد و نیز نیروی انسانی بسیار کارآمد، می ­تواند پیشرفت خوبی در بحث IT و موضوعات دانش ­بنیان و استفاده از هوش مصنوعی در زمینه ­های گوناگون را به دنبال داشته باشد ما باید بتوانیم از همه ظرفیت ­ها را در جهت رفاه و آسایش مردم، توسعه و پیشرفت و هم­چنین برقراری عدالت بهره بگیریم.
وی در خصوص موانع و مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت و توسعه افزود: گاهی نبودن انسجام و هماهنگی در بخش­نامه ­های مختلف سازمان­ها و ادارات، مسیر رسیدن به اهداف متعالی را کند می­ کند. ناکارآمدی بخش­ هایی از سیستم اداری نیز توان و انگیزه ­ فعالان اقتصادی را تحلیل داده و موجب گریز آن­ها از خدمت می­ گردد استان کرمان نیازمند مسئولانی جسور، شجاع، تصمیم ­گیر و تصمیم ­ساز است که بتوانند با سامان­ بخشی به کارها اعتماد­ کم­رنگ شده مردم را برگردانده و با جلب اطمینان آن­ها، باعث جذب سرمایه شوند.
نماینده مردم سیرجان در مجلس در رابطه با چگونگی نقش کرمان آیدکس در حل مسائل و ایجاد بستر مناسب برای توسعه عنوان کرد: رویداد کرمان آیدکس، این نکته را تایید می ­کند که اصلی ­ترین سرمایه استان، نیروی انسانی است. با توجه به شعار امسال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، اهمیت نیروی انسانی در تولید و صنعت، کاملا مشخص و روشن می­ گردد. نیروی انسانی پرتوان، مایه­ فخر و مباهات است. باید فارغ از گرایش­های سیاسی و جناح­بندی، از همه­ ظرفیت­ها و نیروی انسانی با انگیزه استفاده کرد. طرح این موضوع نیز مهم است که اگر چرخه­ تولید به درستی انجام شود، به تبع آن معضل بیکاری رفع شده و زنجیره­ای از معضلات دیگر هم از بین می ­روند.
وی در پاسخ به این سوال که برای تشویق ورود سرمایه گذار به کرمان چه پیشنهادات و راهکارهایی دارید گفت: ابتدا لازم است که فرهنگ حمایت از کارآفرین در همه­ مناطق استان ایجاد شده و جریان پیدا کند. باید به سرمایه­ گذار احترام گذاشت و تجارب، فکر، سرمایه و توان علمی او را ارزشمند دانست و محترم شمرد. برای توسعه­ استان، باید همه­ مجموعه­ ها دست­ به ­دست هم بدهیم و با یکدلی، در ساختن آینده­ بهتر برای فرزندانمان تلاش کنیم. این آینده­ بهتر تحقق پیدا نمی­ کند مگر اینکه صاحب­نظران، اهل فن و همه­ اقشار جامعه را در کارها شریک گردانیم.
این نماینده مردم در مجلس در مورد رویداد کرمان آیدکس گفت: کار بسیار ارزشمند، مفید و تاثیرگذاری است. حرکتی خداپسندانه است که در تلاش برای فتح قله ­ها­ی توسعه­ استان گام برمیدارد و موجب معرفی ظرفیت­ های بالای دیار کریمان جهت سرمایه گذاری می ­شود.انتظار می­ رود که همه­ مسئولان، دست­اندرکاران و مدیران استان به این ایده­ اتاق بازگانی، لبیک بگویند و خالصانه در راستای تکمیل آن اقدام کنند. امیدوارم این رویداد الگویی برای سایر نهادها و بنیادها باشد. در باور من، کرمان و راور باید به بهشتی برای کارآفرینان و سرمایه­ گذاران و نیز مردم دیار کریمان تبدیل شود.
به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، کرمان آیدکس، یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سرمایه‌گذاری و توسعه در کشور است که با شعار «تفکر نو، توسعه پایدار»، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع، به اقتصاد مبتنی بر دانش و تکنولوژی را نوید می­دهد.
این رویداد می­کوشد با فراهم سازی زمینه گفتگو بین بخش خصوصی واقعی، اندیشمندان و حاکمیت در سطح ملی و بین المللی، به کنکاش چالش ها و موانع سرمایه گذاری و توسعه­ی پایدار در کشور پرداخته و با بهره­گیری از الگوهای نوین جهانی در این زمینه، گامی موثر در مسیر تأمین زیرساخت­های اساسی و هدایت اقتصاد ملی به سوی توسعه­ی پایدار و متوازن بردارد . /
پایان پیام

نظر شما