شناسهٔ خبر: 66598089 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمار بازداشت‌های کرانه‌ باختری به بیش از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر رسید

تهران-ایرنا- باشگاه اسیران فلسطینی در گزارشی جدید اعلام کرد که شمار افراد بازداشت شده در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵مهر ۱۴۰۳) تاکنون، به ۸ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیستی بتازگی ۱۵ فلسطینی را در کرانه‌ باختری بازداشت کردند.

این باشگاه اعلام کرد: با احتساب این عدد، آمار فلسطینی‌های بازداشت شده در کرانه‌ باختری از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۸ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که بتازگی شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی به تصاویر و اطلاعاتی از سوی چند صهیونیست حاضر در دو بازداشتگاه در سرزمین‌های اشغالی دست یافته که نشان می دهد، زندانیان فلسطینی تحت شکنجه‌های غیرانسانی و وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این شبکه خبری آمریکایی افزود که یک صهیونیست حاضر در منطقه نظامی النقب که از آن به عنوان بازداشتگاه فلسطینیان استفاده می شود، دو عکس از شکنجه زندانیان فلسطینی منتشر کرد که به گفته او، آزاردهنده هستند.

این شبکه خبری یادآور شد که اگرچه پیش از این هم گروه های حقوق بشری به آزار و شکنجه زندانیان فلسطینی به دست نیروهای نظامی صهیونیست اعتراض کرده بودند و اتهاماتی در خصوص شکنجه زندانیان مطرح شده بود، اما شهادت بی‌سابقه کارکنان صهیونیست که در این تاسیسات کار می‌کنند، تل آویو را با اتهامات تازه‌ای در جریان جنگ در غزه روبه رو می‌کند.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به گزارش شکنجه فلسطینی ها در بیانیه‌ای تاکید کرد: گزارش‌های بین‌المللی در مورد شکنجه فلسطینی‌های نوار غزه در زندان‌های سری رژیم صهیونیستی تنها بخش کوچکی از جنایت‌های هولناک این رژیم است.

در این بیانیه آمده است: به گواه زندانیان آزاد شده از زندان‌های سری رژیم صهیونیستی که اخیرا صورت گرفته، این زندان ها بیشتر شبیه به کشتارگاه‌های انسانی است و جنایت در این مکان ها از جنایت‌های نازی‌ها فراتر رفته و نیاز به ثبت آن‌ها توسط سازمان‌های بین‌المللی است.

این جنبش تاکید کرد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرا و اجازه دادن به قاتلان برای فرار از مجازات، تهدیدی برای صلح بین‌المللی است.

جنبش حماس اعلام کرد: ما حق مجازات رژیم سرکش اسرائیل را داریم و این جنایت‌ها از حافظه ملت‌ها و نسل‌ها محو نخواهد شد.

همزمان با جنگ ویرانگر در نوار غزه که تاکنون ده‌ها هزار شهید بر جای گذاشته است، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری نیز در بخش‌های مختلف این منطقه از جمله نابلس، طولکرم، جنین و الخلیل به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و کرانه باختری شاهد موجی از تنش‌ها و درگیری‌های میدانی بین فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم اشغالگر و یورش به محله‌ها و بازداشت فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها است.

نظر شما