شناسهٔ خبر: 66597994 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

منیر شفیق مطرح کرد؛

پايه‌هاي حمايت از فلسطين را امام خميني برپا و امام خامنه‌اي عملياتي کرد

صاحب‌خبر -
پايه‌هاي حمايت از فلسطين را امام خميني برپا و امام خامنه‌اي عملياتي کرد
خبرگزاری آریا - ادیب فلسطینی در نشست «هم‌عهدی ادبای جهان اسلام در روایت اقتدار و مظلومیت مردم فلسطین» گفت: پایه‌های حمایت از فلسطین را امام خمینی(ره) برپا و امام خامنه‌ای آن را عملیاتی کردند.

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ، نشست «هم‌عهدی ادبا در روایت اقتدار و مظلومیت مردم فلسطین» با حضور یوسف شقره، رئیس اتحادیه نویسندگان الجزایر، منیر شفیق، ادیب و متفکر جهان عرب از فلسطین، محمد حورانی، رئیس اتحادیه نویسندگان عرب از سوریه، طراد حماده، نایب رئیس جایزه فلسطین از لبنان، بدیع صقور، ادیب و عضو شورای عالی فلسطین از سوریه، مازن الزیدی نویسنده و فعال برجسته فرهنگی از عراق و میثم نیلی، رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین و دبیر این نشست در سرای ملل برگزار شد. 
منیر شفیق، ادیب و متفکر فلسطینی با تاکید بر نقش مهم ایران در حمایت از فلسطین گفت: امام خمینی(ره) فرموده بودند که دشمن اصلی امت اسلام آمریکاست و اسرائیل غده سرطانی است که باید نابود شود. پایه‌های حمایت از فلسطین را امام خمینی(ره) برپا و امام خامنه‌ای آن را عملیاتی کردند.
این نویسنده فلسطینی گفت: جایزه فلسطین نشان داد که ایران در کنار حمایت‌های همیشگی خود در عرصه‌ نظامی، سیاسی و اقتصادی از فلسطین، با حمایت ادبی، علمی و هنری حمایت‌های خود را تکمیل کرده است. 
در ادامه نشست، یوسف شقره، رئیس اتحادیه نویسندگان الجزایر گفت: جایزه فلسطین بزرگ‌ترین جایزه جهان عرب بوده و به‌عنوان جایزه مقاومت و جهاد راستین با رژیم صهیونیستی نامگذاری شده است.
محمد حورانی از موسسین جایزه جهانی فلسطین هم گفت: جایزه جهانی فلسطین برای ایجاد آگاهی علیه تلاش‌های دشمنان با هدف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موثر بوده است. 
به گفته او، روایت اول رژیم صهیونیستی در عادی‌سازی روابط با این رژیم در مقابل روایت دفاع از مقاومت و مظلومیت فلسطین است و به همین دلیل کتاب پایه مهم روایت مقاومت و مظلومیت فلسطین است.
بدیع صقور، ادیب و عضو شورای عالی فلسطین عنوان کرد: آمریکا در نابودی سرخپوستان، ساکنین اصلی آمریکا، موفق شد و حالا به دنبال نابودی ساکنین فلسطین هستند که البته موفق نخواهند شد.
مازن الزیدی، نویسنده عراقی با اشاره به عملیات صادق اشاره کرد: اگر جایزه جهانی فلسطین منحصر به یک جایزه ادبی نبود باید این جایزه را به امام خامنه‌ای حفظه‌الله اهدا می‌کردیم که با وفا به وعده صادق خود درسی تاریخی به رژیم صهیونیستی دادند و صدها موشک را به رژیم نامشروع صهیونیستی روانه کردند.
به گفته او، این وعده راستین نشان داد که ایران فقط در شعارها کنار فلسطین نیست و در زمان خودش با موشک‌ها از فلسطین حمایت می‌کند.
عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اهمیت تبیین طوفان ‌الاقصی و وقایع پس از آن بیان کرد: رویداد بی‌سابقه طوفان ‌الاقصی، وعده صادق و قیام دانشجویی حامیان فلسطین در جهان از تحولات بزرگ ژئوفرهنگی امروز است. 
به گفته او، ابعاد فکری و فرهنگی این وقایع در فلسفه سیاسی غرب و منظومه ارزشی و اخلاقی آن تحولات و چالش‌های اساسی ایجاد خواهد کرد.
میثم نیلی، رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی فلسطین هم در پایان این نشست گفت: جایزه جهانی فلسطین امسال در سالگرد طوفان ‌الاقصی برگزار خواهد شد و امید است که با هم‌عهدی میان ادیبان و نویسندگان کشورهای اسلامی و غیراسلامی در کنار رزمندگان و مجاهدان فلسطینی، گامی در حمایت از مقاومت فلسطین برداریم.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما