شناسهٔ خبر: 66597734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جهش تولید با مشارکت مردم در هنر صنعت فرش دستباف همدان محقق می شود

همدان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: جهش تولید با مشارکت مردم در هنر صنعت فرش دستباف همدان محقق می شود و این هنر صنعت نیازمند هم اندیشی و برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت است و می تواند مصداق بارز جهش تولید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد شانیان روز شنبه در دهمین گردهمایی و کارگاه آموزشی روسای ادارات فرش دستباف اداره کل صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور به میزبانی همدان با تاکید بر ظرفیت های بی نظیر استان در زمینه طرح و نقشه، مواد اولیه و نیروی ماهر افزود: فرش همدان باید از روش سنتی به آکادمیک تغییر کند و در این خصوص نیاز به فرهنگسازی دارد.

وی با بیان اینکه فرش دستباف همدان تشکل های همراه و همدل دارد خاطرنشان کرد: راه اندازی هنرستان فرش را در سایر شهرستان ها نیز پیگیری می کنیم.

مدیرکل صمت همدان با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم در پشتیبانی از مشاغل خانگی به ویژه فرش دستباف گفت: با توجه رشد ۱۱ درصدی صادرات فرش دستباف در کشور به طور قطع امسال در استان شاهد رشد اقتصادی این هنر صنعت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: دستگاه های متعددی در امر فرش دخیل هستند و هر چقدر در این زمینه همراهی و تعامل داشته باشیم شاهد اثرات و نتایج بهتری هستیم.

شانیان حل و فصل مسائل و مشکلات حوزه فرش دستباف را از اولویت های صمت استان دانست و گفت: با پیگیری استاندار همدان و این اداره کل در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی چندین بار مباحث مربوط به فرش مطرح که منتج به مصوباتی برای رفع برخی مشکلات فعالان این عرصه مانند ورود موقت فرش به کشور جهت رفو و ترمیم فرش شده است.

در دولت سیزدهم نقش صمت استان در توسعه اقتصادی همدان مشهود است

مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان  نیز در این رویداد با اشاره به پیگیری های مدیرکل صمت در راستای گره گشایی از فعالان فرش گفت: فرش دستباف از اهمیت ویژه ای نزد مسئولان ارشد استان به ویژه استاندار همدان دارد و این مهم در دستور کار مستمر کارگروه های تخصصی مربوطه قرار دارد.

محمد علی محمدی با اشاره به پیگیری برای ایجاد خانه خلاق فرش و هنرستان فرش در همدان خاطرنشان کرد: در حوزه تولید و فروش فرش دستباف شاهد تلاش و تکاپوی استان هستیم و استاندار همدان تاکیدات فراوانی بر موضوع رفع دغدغه های فعالان حوزه فرش دارد.

وی با اینکه در دولت سیزدهم شاهد رونق اقتصادی استان در بخش های مختلف هستیم افزود: نقش صمت استان در توسعه صنعتی و تولیدی این خطه مشهود است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری همدان تصریح کرد: محصولات تولیدی استان به واسطه رشد صنایع در بازارهای داخلی و خارجی حضور پررنگ دارد و در ارزآوری برای کشور اثرگذار هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما