شناسهٔ خبر: 66597711 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نگاهی به فریب خوردگان فضای مجازی در مستند «شکارچی مجازی»

مستند «شکارچی مجازی» روایت زنان و دختران نوجوانی است که در فضای مجازی مورد آزار قرار می‌گیرند و گاهی هم شکار فریب دهندگان مجازی می‌شوند و با سرنوشت ناگواری پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  حسن علیزاده فرد تهیه کننده و کارگردان مستند «شکارچی مجازی» در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش، درباره دغدغه تولید این مستند گفت: ساخت این مستند هم دغدغه خود من بود و هم گروه مستند شبکه سه. حدود دو ماه برای ساخت این مستند کار پژوهشی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در این فضای مجازی چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است .

وی افزود: برای ساخت این مستند از والدین بچه ها می پرسیدیم که آیاد اطلاع دارید فرزندتان در فضای مجازی چکار می کنند؟ و همکاری که اداره مشاوره مددکاری و نیروی انتظامی داشت و موضوعاتی که معرفی کردند که از بین این موضوعات و پرونده ها سراغ دو تا پرونده رفتیم که یکی مختص تهران بود و یکی هم درباره دختر و پسری بودند که از شهرستان فرار کرده بودند و به تهران آمده بودند.

وی درباره ساختار مستند گفت: ساختار مستند یک روای دارد که خانم اسدی است و بخشی هم بازسازی شده است.

وی درباره انتخاب این دو پرونده گفت: به این علت بود چون کم سن و سال بودند، یکی از دخترها ۱۱ سال داشت و یکی هم ۱۲ سال، بیشتر تجاوز‌های که اتفاق می‌افتد در سن ۱۱ تا ۱۶ سال اتقاق می‌افتد، این رده سنی را انتخاب کردیم تا تلنگری باشه برای خانواده ها.

وی درخصوص راهکارها هم گفت: یکی نحوه صحیح استفاده کردن از فضای مجازی است و دوم اینکه خانواده با نوجوان خودش دوست و رفیق باشد و برای بچه وقت بذارند وقتی رفاقت در خانواده شکل بگیرد کمتر این اتفاق ها می افتد.

وی ابراز امیداوری کرد که ساخت این نوع مستندها ادامه داشته باشد در موضوعات مختلف مثل کلاهبرداری ها تا تلنگری باشد برای خانواده ها و درس عبرتی برای افراد خاطی .

<div id="video-display-embed-code_11099645"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4230497/11099645?width=600&height=350"></script></div>
 

 

نظر شما