شناسهٔ خبر: 66597702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«قلب گردشگری ایران» مقصد سفر استانی دولت مردمی (۶)

استاندار فرصت یک ماهه برای بازنگری سند آمایش مازندران تعیین کرد

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: با توجه به بررسی‌ها، سند آمایش سرزمینی در استان نیازمند اصلاحیه و بازنگری است که تا یک ماهه آینده باید به سرانجام رسیده و درشورای برنامه ریزی استان ارایه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز شنبه درجلسه شورای برنامه ریزی مازندران با اظهار این که همه جای استان فرصت بی‌نظیری برای توسعه است که خودمان باید با استفاده از این داشته ها به پیشرفت مورد هدف برسیم، افزود :سند آمایش باید مورد توجه در برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی به اهمیت توجه به داشته های فرهنگی، آموزشی و حوزه علمیه مازندران در سند آمایش سرزمینی استان اشار کرد و ادامه داد:‌ آسیب های اجتماعی مازندران که جهشی شده است نیز باید با ارایه راهبردها و راهکارها در سند مورد اهتمام قرار بگیرد.

وی با توضیح این که سرانه زیر ساختی وضعیت موجود مازندران باید مشخص شود، در عین حال تصریح کرد: باید هرچه سریع تر بازنگری جدی در مفاهیم توسعه سند آمایش سرزمین مازندران انجام شود.

استاندار مازندران با بیان این که در بازنگری سند آمایش مازندران باید به ۳۵ ابلاغ رهبر معظم انقلاب، سند تحول سرزمینی دولت و اسناد بالادستی برنامه پنج ساله هفتم توسعه نیز اهتمام جدی شود، خاطر نشان کرد: این سند باید در بدنه کارشناسی همه دستگاه های اجرایی ترویج و فرهنگ سازی شود.

استاندار فرصت یک ماهه برای بازنگری سند آمایش مازندران تعیین کرده است

نوری مدیران کل دستگاه های اجرایی را مسوول مستقیم مشارکت و همکاری در بازنگری و اجرای سند آمایش سرزمینی مازندران دانست و گفت: در این سند، الگوی راهبری در طرح های توسعه ای، زیر ساختی، عمرانی، خدماتی، تولیدی، ‌ اجتماعی، فرهنگی و صنعتی باید زمانبندی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرای استان گفت که برای توسعه مازندران نباید دولتی فکر کنیم، مشارکت عمومی و خصوصی قانون است و باید اجرایی شود.

نوری تصریح کرد: نهادهای حاکمیتی مازندران باید زمینه مشارکت بین دستگاه های اجرایی را بیشتر فراهم کنند، همه جای مازندران فرصت بی‌نظیری برای توسعه است، بنابراین در سال جهش تولید باید فکر جهش توسعه ای را با مشارکت مردم جدی بگیریم.

نظر شما