شناسهٔ خبر: 66597700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

کاهش و ساماندهی معتادان متجاهر از اولویت‌های دولت سیزدهم است

ارومیه- ایرنا- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: یعد از درمان و توانمند سازی معتادان، آموزش مهارتی آنان در دستور کار بوده تا این افراد به آغوش خانواده بازگردند که این موضوع از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار اسکندر مومنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: آیت الله رییسی از روزهای ابتدایی دولت تاکید ویژه ای بر ساماندهی معتادان متجاهر داشته و در آخرین جلسه ستاد دستور ویژه ای در این زمینه صادر کرد.

وی ادامه داد: ۲ نگاه در این زمینه وجود دارد و آن اینکه این افراد انسان و هموطن ما هستند و وظیفه ماست این افراد را درمان کرده و با آموزش مهارت و درمان، آنها را به آغوش خانواده برگردانیم .

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: اعتیاد خودش یک آسیب است و این افراد در اثر غفلت به این موضوع گرفتار شده اند ولی حق این افراد خوابیدن در خیابانها نیست و همه باید کمک کنند تا بعد از درمان و بازتوانی به خانواده برگردند.

سردار مومنی با بیان اینکه این آسیب منشا سایر آسیب هاست، اظهار کرد: بهره برداری از مرکز امید ارومیه با همت ویژه استاندار آذربایجان غربی و مدیران استانی پیگیری شده و به مرحله بهره برداری رسیده است و نباید اجازه داد این افراد دوباره به این مسیر و پاتوقها باز گردند.

وی گفت: این افراد باید بعد از سم زدایی و درمان، مهارتی را بیاموزند و با اعتماد به نفس به بطن جامعه برگردند و در این صورت است که به سمت اعتیاد بازنمی گردند.

وی ادامه داد: از همه دستگاههای دولتی درخواست می شود در این کار خیر و بزرگ و ساماندهی معتادان متجاهر برای ریشه کنی اعتیاد و درمان معتادان متجاهر دست به دست هم دهند تا به معنای واقعی این موضوع محقق شود.

سرقت به عنف و کیف قاپی در آذربایجان غربی بیش از ۳۵ درصد کاهش یافته است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این زمینه اظهار کرد: از روزی که ساختمان مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان مرد در ارومیه دایر شده، شاهد کاهش ۳۵ درصدی سرقت در کل استان هستیم.

سردار رحیم جهانبخش اضافه کرد: در بخش سرقت های مهم به ویژه سرقت به عنف و کیف قاپی ۴۵ درصد کاهش در این مدت داشته ایم.

وی بیان کرد: در ایام نوروز با ۴۷ درصد کاهش سرقت در کشور در ردیف استان های برتر در کاهش این جرم بودیم و مرکز استان در این زمینه شاهد کاهش بیشتری بوده است.

نظر شما