شناسهٔ خبر: 66597544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل و تگرگ به کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس برآورد اولیه خسارت‌ به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل و تگرگ به کشاورزی فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،سمیه سلیمی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت ماه امسال است، بیان کرد: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح ۵۳ هزار و ۱۶۶ هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن ۲۸ هزار میلیارد ریال است.
به گفته وی؛ مزارع کلزار،گندم، جو ،سبزی و صیفی جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.
این مقام مسئول، برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات گل محمدی ،مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده اند.
سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی خسارت وارد شده به ۱۸۰ راس دام سبک ، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، ۱۶ تن علوفه و خوراک دام و ۳۰ باب جایگاه دام، در مجموع ۲۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است.
او با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: ۱۸۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۶۰ کیلومتر کانال‌ آبرسانی، ۲۱ رشته قنات، ۲ طرح‌ تغذیه مصنوعی و ۳۱ هزار مترمربع تاسیسات مزارع خسارت دیده اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال است.
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه های عشایری این استان در سطح ۱۵۳ کیلومتر را ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

نظر شما