شناسهٔ خبر: 66597188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه روستای سیدعنایت دزفول آغاز شد

دزفول – ایرنا – عملیات ساخت مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی امام حسن مجتبی(ع) روستای سیدعنایت بخش چغامیش دزفول روز شنبه با حضور مسوولان این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

بخشدار چغامیش دزفول در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این دبستان ۶ کلاسه توسط سرکار خانم فاطمه کارآمد کرمانی با اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

حسین رحیمی با بیان اینکه این آیین از جمله ویژه برنامه‌های چهارم خرداد در این بخش است، افزود: این دبستان با ۴۸۰ مترمربع زیربنا شامل بخش‌های اداری، آموزشی و رفاهی با تجهیزات کامل خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم ورود خیران مدرسه ساز دزفول برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی این بخش ادامه داد: این نیکوکار تمام هزینه ساخت این فضای آموزشی را تقبل کرده که این اهتمام قابل تجلیل است.

عملیات احداث مدرسه ۶ کلاسه روستای سیدعنایت دزفول آغاز شد

به گزارش ایرنا، جمعیت شهرستان دزفول با روندی رو به افزایش براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است؛ شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار داد اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

نظر شما