شناسهٔ خبر: 66597157 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

جزئیات گروگانگیری آتشین مقابل پالادیوم

دزد حرفه‌ای خانه که بعد از آزادی از زندان به قصد انتقام از مالباخته پولدار به مقابل خانه او در شمال تهران رفته و دختر و همسر او را به گروگان گرفته و قصد اخاذی میلیاردی داشت، ناکام ماند. متهم حتی می‌خواست دو گروگان را در خودرو به آتش بکشد که هوشیاری ماموران مانع از این اقدام شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه عصر پنجشنبه بیستم اردیبهشت امسال مردی هراسان و مضطرب با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و اطلاع داد که مردی همسر و دختر ۱۳ساله‌اش را به گروگان گرفته و جان‌شان در خطر است. ماموران کلانتری دربند به مقابل خانه او در شمال تهران رفتند که این مرد در تشریح ماجرا گفت: آدم‌ربا مردی است که سال‌ها قبل به خانه‌مان دستبرد زده بود و حالا با گروگان‌گرفتن همسر و دخترم برای آزادی‌شان طلا و دلار می‌خواهد.
ماموران به بازبینی فیلم دوربین‌های مغازه‌ها و خانه‌های اطراف ساختمان پرداخته و با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته دریافتند متهم چاقو داشته و به محض این‌که مادر و دختر قصد داشتند وارد ساختمان شوند، وارد خودرو شده و آنها را تهدید کرده و خودش پشت فرمان نشسته و آنها را ربوده است. مشخصات آنها و خودروی مورد نظر در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت ‌. سرانجام در کمتر از ۱۰‌دقیقه پس از آغاز این عملیات، ماموران متوجه شدند که خودروی مورد نظر در خیابان مقدس‌اردبیلی، روبه‌روی مجتمع تجاری پالادیوم تهران در حال تردد است. تیم‌های عملیاتی پلیس به آنجا رفته و محل را محاصره کردند. متهم ناگهان در مقابل چشمان همه بطری بنزینی را که در خودرو بود، برداشت و روی سر و صورت و بدن دو گروگان و خودش ریخت و تهدید به آتش‌افروزی کرد.  
ماموران سعی می‌کردند با عملیات روانکاوانه او را مجبور کنند که تسلیم شود و دو گروگان را نجات دهند اما مرد گروگانگیر همچنان تهدید به مرگ دو گروگان و خودش می‌کرد. بعد هم وقتی فهمید ماموران برای نجات دو گروگان حاضر نیستند محل را ترک کنند، فندکی را روشن کرد و خودرو را به آتش کشید. در همین موقع فرصتی به ماموران دست داد تا به سمت شیشه خودروی در حال سوختن شلیک کرده و آن را تخریب کنند. در ادامه با کپسول‌های آتش‌نشانی شعله‌های آتش را خاموش کردند. مادر و دختر ربوده‌شده را نیز قبل از این‌که دچار سوختگی شوند، نجات داده و از داخل خودرو بیرون آوردند. مرد گروگانگیر با چاقو می‌خواست سمت ماموران حمله کند که موفق نشد و بعد از خلع سلاح بازداشت شد. دو گروگان نجات‌یافته هم نزد خانواده‌شان بازگشتند.
ماموران بر دستان متهم دستبند زدند و او را برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند. متهم در جریان تحقیقات پلیسی گفت: سارق منزل بودم. ۱۲ سال قبل به داخل خانه شاکی رفته و با تهدید اسلحه پلاستیکی مجبورش کردم در گاوصندوق را باز کند و از داخل آن حدود ۴۰ میلیون تومان دلار و طلا سرقت کردم. با شکایت صاحبخانه زندانی شده و ۱۲ سال حبس کشیدم. بعد از آزادی تصمیم به انتقام از او و خانواده‌اش گرفتم. بعدازظهر پنجشنبه به آنجا رفتم. دو ساعتی به کمین نشستم تا این‌که زن و بچه او آمدند و می‌خواستند وارد خانه شوند. اطراف را نگاه کردم و وقتی فهمیدم کسی آن طرف نیست، به خودرو نزدیک شدم و با چاقو آن دو را تهدید کردم و خودم پشت فرمان نشستم و آنها در صندلی عقب نشستند. قفل در را زدم و از آن زن خواستم با همسرش تماس بگیرد و هرچه طلا دارند، برایم بیاورد. وقتی در محاصره پلیس قرار گرفتم، می‌خواستم با ریختن بنزین خود و دو گروگان را به آتش بکشم که با اقدام به‌موقع ماموران ناکام ماندم ‌.
سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم به این آدم‌ربایی به قصد انتقام و اخاذی او در بازداشت به سر می‌برد‌.

نظر شما