شناسهٔ خبر: 66597109 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده کودک و نوجوان با حضور در غرفه ایبنا مطرح کرد؛

تأسیس نشر «پینو» با هدف انتشار آثار تألیفی/ نمایشگاه کتاب؛ بوستان قشنگی که کمتر از باغ طبیعی نیست

علی آرمین ضمن اشاره به تأسیس نشر «پینو» با هدف انتشار آثار تألیفی گفت: تاکنون ۱۰ اثر داریم که پنج عنوان از آن‌ها منتشر شده و به نمایشگاه کتاب امسال رسیده است.

صاحب‌خبر -

علی آرمین با حضور در غرفه کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گفت‌وگو با خبرنگار، راجع‌به حال‌وهوای نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ گفت: واقعیت این است که من امروز به تازگی وارد نمایشگاه شده‌ام؛ اما به نظرم شور و شوق و هیجانی که در مدت نمایشگاه بین مردم با محوریت کتاب به وجود می‌آید، واقعاً شور و شوقی عجیب و دوست‌داشتنی است.

نویسنده کتاب «پرواز با پاراموتور را دوست دارم!» در این‌باره افزود: اینکه آدم می‌بیند بچه‌ها با مادران‌شان به غرفه‌ها می‌آیند و راجع‌به کتاب‌ها صحبت می‌کنند، افراد مختلف در پوشش‌ها و احوالات مختلف همه دور هم جمع شده‌اند و محور دور هم جمع شدن‌شان هم کتاب است، فضایی بسیار زیبا را به وجود آورده است. می‌گویند «الْکُتُبَ بَساتینُ الْعُلماءِ.»؛ یعنی کتاب‌ها، بوستان‌های دانشمندان هستند. به نظرم نمایشگاه کتاب، بوستان قشنگی است که کمتر از باغ و بوستان طبیعی نیست.

او درباره نشر «پینو» که به تازگی به کوشش این نویسنده کودک و نوجوان و جمعی از نویسندگان تأسیس شده است، توضیح داد: ما دوره‌های مجازی آموزش نویسندگی به صورت آنلاین داشتیم و تقریباً شاید چهار سال پیش این کار را شروع کردیم و بعد از دو سال، به سمت تولید رمان رفتیم؛ حالا چه به قلم افرادی که در آن دوره‌ها شرکت کرده و ممتاز بودند و چه اثر کسانی که از طریق فراخوان جذب کرده بودیم. این افراد زیرنظر استادانی همچون معصومه میرابوطالبی، سیداحمد مدقق، سیدمحسن امامیان، مظفر سالاری و افراد دیگر شروع به نوشتن رمان کردند.

آرمین در ادامه، ضمن اشاره به نظارت جدی بر کیفیت آثار نویسندگان نوقلم که باعث تقویت و جذابیت مضاعف اثر می‌شود، گفت: ما سه اثر از آثار دریافتی را به نشر مهرستان دادیم و این نشر آن‌ها را چاپ کرد. در ادامه با ناشرهای دیگر وارد تعامل شدیم و دیدیم که گاهی چاپ کارها طول می‌کشد یا از لحاظ همفکربودن به نتیجه نمی‌رسیدیم. بنابراین به این فکر افتادیم که خودمان نشری تأسیس کنیم به نام «پینو». تاکنون ۱۰ اثر داریم که پنج عنوان از آن‌ها منتشر شده و به نمایشگاه کتاب امسال رسیده است.


براساس اعلام این نویسنده، کتاب‌های نشر «پینو» در غرفه انتشارات مهرستان به مخاطبان عرضه می‌شود. عناوین این آثار عبارت‌اند از: «دختری به کره، پسری به جهنم» نوشته کبری التج، «نبرد با مافیای خودروسازی» نوشته زهره ابراهیم‌نیا و علی آرمین، «ماهی نه، ماهرخ» و «عملیات نجات مادربزرگ» به قلم شعله جهانگیری، «شاندیلایو» اثر سمیه ایمانی.


او در پایان این گفت‌وگو به عرضه کتاب جدید خود در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره و بیان کرد: جلد دوم «پرواز با پاراموتور را دوست دارم» با عنوان «ربات پرنده را دوست دارم» در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده و دوستان می‌توانند آن را تهیه کنند.

علی آرمین از ادامه‌دار بودن این مجموعه خبر داد و گفت: به امید خدا طرح اولیه جلد سوم، چهارم و پنجم آن در ذهنم هست و نوشته می‌شوند.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما