شناسهٔ خبر: 66596777 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برترین‌های نخستین دوره کتاب سال خانواده و جمعیت

دبیر جایزه کتاب سال خانواده و جمعیت کشور گفت: در این دوره بیش از ۱۸۰ اثر مورد ارزیابی قرار گرفت و برترین‌ها شناخته شدند.

صاحب‌خبر -

برترین‌های نخستین دوره کتاب سال خانواده و جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام گودرزی دبیر جایزه کتاب سال خانواده افزود: از میان موضوعات شش گانه رویداد در چهاربخش تحکیم و تعالی خانواده، جمعیت و فرزندآوری، هویت زن و سبک زندگی ایرانی اسلامی اثرات برتر انتخاب شدند.

حجت الاسلام گودرزی گفت: در موضوعات ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با حوزه خانواده اثری حائز رتبه نشد و در این دوره اثر منتخبی نخواهیم داشت.

به گفته وی در حوزه جمعیت و فرزندآوری پایان نامه خانم حمیده گلچوب با موضوع بررسی فقهی تنظیم خانواده در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در حوزه تحکیم و تعالی خانواده جواد مصلحی با اثر الگوی معنویت در خانواده و ساخت مقیاس آن بر اساس قرآن و سنت حائز رتبه شدند.

دبیر جایزه کتاب سال خانواده اضافه کرد : همچنین در موضوع هویت زن پایان نامه  شان مادری و چالش‌های اخلاقی آن با رویکرد اسلامی نوشته فاطمه نادری، در حوزه سبک زندگی کتاب بررسی وضعیت آسیب شناسانه سبک زندگی اسلامی ایرانی در رسانه ملی از مرکز پژوهشی مبنا حائز رتبه‌های برتر این دوره از جشنواره کتاب سال خانواده و جمعیت شدند.

گودرزی گفت : همچنین کتاب مجوزی برای قتل در موضوع غربالگری و محصول فاخر قدم قدم با فرشته در موضوع مراقبت‌های پزشکی و معنوی دوران بارداری هم به عنوان آثار شایسته تقدیر در بخش جمعیت و فرزندآوری انتخاب شدند و در حوزه سبک زندگی فقط یک اثر برتر توسط هیات داوران انتخاب شد.

اختتامیه این جشنواره بعنوان پیش رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در روز‌های آتی برگزار می‌ شود.

نظر شما