شناسهٔ خبر: 66596548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴ جلد نسخ خطی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین اهدا شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی قزوین از اهدای ۱۴ جلد نسخ خطی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه به این مرکز خبر داد.

صاحب‌خبر -

زهره ترکمن روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آثار اهدایی شامل ۲ جلد زاد المعاد نوشته علامه محمد باقر بن محمد تقی مجلسی مربوط به سال های نخست قرن ۱۳ هـ.ق همچنین ۱۲ حزب قرآن کریم به سال ۱۲۷۹ تا ۱۳۲۶ هـ.ق به رشته تحریر درآمده است که برای حفظ و نگهداری در اختیار مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین قرار گرفت.

وی بر تداوم همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه برای تعیین تکلیف اسناد بایگانی راکد و اسنادی که برای پژوهشگران در مطالعه سرزمینی حایز اهمیت است، تاکید کرد و افزود: این اسناد پس از آسیب شناسی و ضدعفونی در مخازن براساس استانداردهای بین المللی نگهداری می شوند.

به گفته ترکمن، یک هزار و ۱۱۲ پرونده موقوفات قزوین شامل معرفی رقبات، مصالحه نامه، اجاره نامه و دفاتر دخل و خرج فهرست نویسی شده و پژوهشگران می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه جمهوری اسلامی ایران به نشانی https://www.nlai.ir در قسمت جستجوی منابع سازمان شناسه سند مورد نیاز خود را انتخاب و نسخه الکترونیکی آن را برای مطالعه در اختیار بگیرند.

نظر شما