شناسهٔ خبر: 66596469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز کاشت پنبه درمزارع استان فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از آغاز عملیات کاشت پنبه در سطح ۱۸ هزار هکتار از مزارع این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ هکتار از مزارع این استان به زیر کشت این محصول رفته است.

صاحب‌خبر -

مهدی صادقی با بیان اینکه کشت پنبه در استان فارس از اواسط اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد، افزود: با توجه به رعایت الگوی کشت و حفظ منابع آب استان، سطح کشت پنبه نسبت به سال گذشته حدود ۷ درصد کاهش خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان تولید مورد انتظار وش پنبه در سال زراعی جاری حدود ۶۷ هزار و ۳۳۳ تن است که امیدواریم این امر با جایگزینی سطوح کشت مکانیزه به جای کشت‌های سنتی و استفاده از بذور و ارقام دلینته گواهی شده تولید داخل و وارداتی، محقق شود.

صادقی اظهار کرد: تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ تن کود‌های پایه و سرک پنبه و ۵۰۰ تن انواع بذور تولید داخل شامل ارقام گلستان، ارمغان و ساجدی تامین و به شهرستان‌های پنبه کار تخصیص یافته است. 

به گفته او؛ شهرستان‌های پنبه کار استان فارس شامل داراب، لارستان، جویم، زرین دشت، فسا، استهبان، سروستان، اوز، خنج، گراش، جهرم، مهر و لامرد هستند.

صادقی افزود: عمده ارقام کشت شده در استان شامل ارقام داخلی از جمله گلستان، ساجدی، ارمغان، فجر، حکمت، شایان، تابان و بختگان و ارقام خارجی شامل ماکسا، کاریسما، فلش، لیدر، بی‌ای ۱۰۱۰، لودوس وآرمادا هستند.

نظر شما