شناسهٔ خبر: 66596461 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان:

دولت سرمایه بخش خصوصی را به جای بانک روانه تولید و مسکن کند

زینعلی، خزانه دار انجمن انبوه سازان گلستان گفت: سیاست های دولت با توجه به شعار سال بایدبه سمتی برود تا مقدار کمی که از مشارکت مردمی و بخش خصوصی باقی مانده به جای بانک ها، راهی تولید و مسکن شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان امین زینعلی اظهار کرد: باتوجه به رکود بازار در هفت ماه گذشته تا کنون امید سازندگان بخش مسکن به سیاست های بانکی بود، تا در این شرایط کمکی برای سازندگان شود؛ اما بانک ها سیستم بسیار انقباضی و سختی را پیش گرفتند.

خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان گلستان افزود: وقتی سلامت بازار در حالت عادی باشد سازندگان نیازی به خدمات بانکی ندارند؛ بلکه در اکثر مواقع می توانند به بانک ها کمک می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در زمان رکود بازار بانک ها به سیستم اقتصادی مسکن و سازندگان کمک نکردند بلکه با سیاست هایی که به کار گرفتنند بخش زیادی از اموال سرمایه گذاران و بخش خصوصی که می توانند در رونق بخش مسکن موثر باشند جز منابع بانک ها شد.

وی در رابطه با بحث بنگاه داری بانک ها در سال های اخیر گفت: بالای سه سال است که بانک ها به سمت بنگاه داری سوق پیدا کردند اما امیدوار هستیم سیاست های دولت با توجه به شعار سال، به سمتی برود که همین مقدار کمی که از مشارکت مردمی و بخش خصوصی باقی مانده است جذب بانک ها نشود، تا بتوانیم با کمک بخش خصوصی مشکلات بخش مسکن را حل کنیم.

نظر شما