شناسهٔ خبر: 66596366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۰ نفر بدلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان‌های همدان به سر می‌برند

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه همدان با اشاره به اینکه آمار زندانیان مهریه در استان روند کاهشی پیدا کرده است،گفت: ۴۰ نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های این استان به سر می برند.

صاحب‌خبر -

یدالله روحانی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدهکار ترین زندانی مهریه در استان همدان ۸۰ میلیارد ریال باید به همسرش پرداخت کند.

وی ادامه داد: مهریه نامتعارف آفتی است که موجب گرفتار شدن افراد و محبوس شدن آنها در زندان شده است برای نمونه هم اینک یکی از زندانیان مهریه در استان همدان دارای ۶ فرزند است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان یادآوری کرد: ۲۳۲ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش بیان کرد: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می شود.

وی اضافه کرد: شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان است.

آزادی زندانی زن با کمک دانش آموزان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: دانش آموزان مدرسه ابتدایی «سما» شهر همدان با کمک مالی زمینه ساز آزادی یک زندانی زن شدند.

روحانی منش اضافه کرد: این زندانی ۴۳ ساله به علت ناتوانی در پرداخت بدهی ۶۵۰ میلیون ریالی از حدود یک ماه پیش راهی زندان شده بود که با کمک دانش آموزان مدرسه «سما» زمینه بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۵ زندانی جرائم غیر عمد در زندان های این استان به سر می برند که از این تعداد ۹ نفر زن هستند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اضافه کرد: بدهکارترین زندانی زن ۴۵ میلیارد ریال به علت صدور چک و ناتوانی در پاس کردن آن بدهکار است.

نظر شما