شناسهٔ خبر: 66595912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دادگستری استان کرمان عنوان کرد

نجات ۱۶۵ نفر از قصاص به همت شوراهای حل اختلاف استان کرمان

فاطمه افضلی

معاون حل اختلاف استان کرمان گفت: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان کرمان ۱۶۵ نفر از قصاص نجات یافته‌اند و معتقدیم وقتی کار به دست مردم انجام شود، نتیجه بهتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در نشست خبری اظهار کرد: بعد از تصویب قانون شوراهای حل اختلاف و پیش بینی دادگاه‌های صلح، همه شوراهای حل اختلاف رایی خاتمه و صلاحیت به دادگاه صلح واگذار می‌شود.

وی افزود: در کنار دادگاه صلح دو نفر از اعضای شوراهای حل اختلاف فعالیت خواهند داشت و پپیش ینی می‌شود ماهیانه ۳۰۰ پرونده به هر شعبه صلحی ارجاع شود و در ادامه کار، شوراهای رایی جمع می‌شود و کار به سمت صلح و سازش می‌رود.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: برای گسترش صلح و سازش در جامعه و رفع اختلافات به منظور زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) تلاش داریم تا پنج سال آینده برای یک میلیون صلح‌یار در جامعه ابلاغ بزنیم زیرا با رواج صلح و سازش، جامعه روی آرامش می‌بیند.

ابراهیمی بیان کرد: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف(بیش از ۱۹ سال) بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده به شوراها در استان کرمان وارد شده و همین تعداد مختومه که ۴۴ درصد پرونده‌ها(۱۹ هزار و ۹۸۶ پرونده) با صلح و سازش خاتمه یافته است.

معاون حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه شوراهای صلحی را در سطح استان راه‌اندازی کردیم، افزود: در حال حاضر ۱۲۸۰ نفر اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان هستند.

وی اظهار کرد: بحث داوری در کنار را شورا مطرح کردیم تا مردم اختلافات را به این سمت ببرند تا سریع‌تر و راحت تر کارشان انجام و با مراجعه به داوران مشکل‌شان حل شود. ضمن اینکه در حال حاضر ۵۴ داور حرفه‌ای در استان کرمان داریم.

ابراهیمی اظهار کرد: در طول فعالیت شوراهای حل اختلاف در استان کرمان ۱۶۵ از قصاص نجات یافته‌اند و معتقدیم وقتی کار به دست مردم انجام شود، نتیجه بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: قانون شوراهای حل اختلاف دائمی است و شوراها به عنوان یک نهاد زیرمجموعه قوه قضائیه کار خود را در نظارت بر داوری و میانجی گری، صلح و سازش با قدرت ادامه خواهد داد.

معاون دادگستری استان کرمان گفت: به مسائل کارگری و کارفرمایی، معاملات املاک و ... ورود خواهیم کرد تا امور ساماندهی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف دغدغه دیرینه ما بوده و با رایزنی‌های صورت گرفته، آزمون استخدامی کشوری نیمه دوم امسال برگزار می‌شود و انشاءالله در آزمون اول و دوم همه این افراد جذب خواهند شد و در جاهایی که موردنیاز قوه قضائیه است، به کار گرفته می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما