شناسهٔ خبر: 66595545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان جنوبی میزبان تیم ملی شمشیربازی است

بیرجند - ایرنا - رئیس هیات شمشیربازی خراسان جنوبی گفت: سومین مرحله اردوی تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان کشور از ۲۲ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری در سالن عفاف بیرجند برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوهای آمادگی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی شمشیربازی بزرگسالان ابتدای تیرماه امسال در کشور کویت برگزار می‌شود که تیم ملی ایران نیز حضور خواهد داشت.

رئیس هیات شمشیربازی خراسان جنوبی اظهار کرد: پنج نفر از استان‌های ارومیه، مازندران، اردبیل، زنجان و یزد و ۲ نفر از استان ما در اردوی تیم ملی حضور دارند و بعد از این نوبت، ۲ مرحله اردوی آمادگی دیگر در تهران نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هیات شمشیربازی خراسان جنوبی از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در ۱۸ سال گذشته به خصوص سال‌های اخیر ملی پوشان زیادی داشته است.

یوسفی با بیان اینکه هر سال ورزشکاران شمشیرباز به تیم ملی دعوت می‌شوند عنوان کرد: خراسان جنوبی از استان‌های مطرح کشور در ورزش شمشیربازی است و در ۲ سال اخیر در بحث نوجوانان موفق به کسب مدال طلای تیمی شدیم.

مربی تیم ملی شمشیربازی گفت: برای نخستین بار اردوی آمادگی تیم ملی را در خراسان جنوبی برگزار می‌کنیم که برای ورزشکاران استان بسیار مفید و خوب است.

وی در ادامه یکی از مشکلات هیات شمشیربازی را نبود سالن تخصصی دانست و افزود: برای برگزاری مسابقات و میزبانی اردوهای شمشیربازی تجهیزت لازم را داریم اما برای سالن نیاز به حمایت‌های بیشتری داریم.

یوسفی تعداد شمشیربازان خراسان جنوبی را ۲۷ نفر (زن و مرد) اعلام کرد و افزود: سال گذشته نوجوانان در المپیاد استعدادهای برتر موفق به کسب مدال طلای انفرادی و تیمی و نونهالان موفق به کسب برنز انفرادی شدند.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته ۲ نفر از نوجوانان استان از جمله سالارپور و سعیدی به مسابقات قهرمانی نوجوانان بحرین اعزام شدند.

علی یوسفی قهرمان شمشیربازی و قهرمان با اخلاق خراسان جنوبی مربیگری اردوی تیم ملی حاضر در خراسان جنوبی را بر عهده دارد.

نظر شما