شناسهٔ خبر: 66595347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختتامیه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد به میزبانی بافق

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد به میزبانی بافق با معرفی نفرات برتر در بخش‌های گوناگون به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد که در گام پانزدهم خود از ۱۸ الی ۲۱ ادیبهشت‌ماه با حضور ۱۴ گروه نمایشی از سراسر کشوردر  امام‌زاده عبدالله (ع) بافق  برگزار شد.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری گفت: جشنواره امسال حاصل چشم اندازی ۹ ساله است که در این دوره وارد چهارمین سال خود شده است.

وی افزود: تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به رشد و نمو آینده تئاتر کشور ختم می‌شود که امید است روزی شرکت‌کنندگان این جشنواره و رویداد‌های مرتبط با آن، عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون کشور را به دست بگیرند.


محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: جریان «بچه‌های مسجد» چشمه جوشان هنر انقلاب بوده و سال‌ها برای هنر انقلاب اسلامی انسان، هنر و ایده خلق کرده است.

او افزود: همگی معتقدند که بار دیگر جریان بچه‌های مسجد زنده شده است و با جان و دل و با روحیه مسجدی فعال شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پایان با بیان اینکه جریان بچه‌های مسجد هم در کشف و استعداد پروری و هم در تولید اثر و محتوای آن می‌تواند کیمیاگری کند، گفت: باید از زحمات همه تشکر کنیم نه بخاطر این چند روز، بلکه بخاطر چهار سال گذشته و تمام سال‌هایی که برای رفیع ماندن بچه‌های مسجد تلاش کرده‌اند.

گفتنی است در اختتامیه این جشنواره از محمدرضا آزاد و سید حسین فدایی حسین بخاطر سال‌ها تلاش این ۲ هنرمند پیشکسوت در تئاتر بچه‌های مسجد تقدیر شد.

در بخش بازیگری زن زهرا احمدی سفید دشتی و مبینا معصومی سفید دشتی از شهر بروجن استان چهار محال و بختیاری برای بازی در نمایش گیلدا، صدیقه رضایی از شهر قم استان قم برای بازی در نمایش راز، محیا جهانگیری و هستی امانی از شهر کرج استان البرز برای بازی در نمایش زنان مقاوم، رقیه عباسی و فاطمه دیدار از شهر کاشان استان اصفهان برای بازی در نمایش خسوف عشق، نسیم سلطانی نسب از شهر فارسان استان چهارمحال و بختیاری برای بازی در نمایش لیلا تقدیر شدند و جایزه نقدی دریافت کردند.

در بخش بازیگری مرد نیز امیرعلی حسن‌زاده و نوید حاج عبدالهی از شهر بافق استان یزد برای بازی در نمایش حسن و سیب سرخ، ابوالفضل میرزایی از شهر قم استان قم برای بازی در نمایش مرد شامی، یاسر خالقی و افضل خرمی از شهر لنده استان کهگیلویه و بویر احمد برای بازی در نمایش ۱۹۴۸، داوود رمضان زاده و احمد شنبه‌نیا از شهر میناب استان هرمزگان برای بازی در نمایش (به افق محل) تقدیر شدند و جایزه نقدی دریافت کردند.

جایزه بهترین کارگردانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد با اهدای دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی به شایان فلاحیان از مسجد امام حسین شهر کرج استان البرز برای نمایش (ایران) رسید.

همچنین رتبه دوم این بخش با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به صورت مشترک به نمایش (حسن وسیب سرخ) به کارگردانی آقای محمدجواد تقی زاده بافقی از مسجد جواد الائمه شهر بافق استان یزد و نمایش (زنان مقاوم) به کارگردانی خانم مرضیه ذاکری ازمسجد صاحب الزمان شهر کرج استان البرز رسید.

داوود رمضان‌زاده از مسجد سجادیه شهر میناب استان هرمزگان نیز با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی برای نمایش؛ (به افق محل) به مقام سوم بخش کارگردانی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد رسید.

هیئت داوری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد ۵ نمایش را با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی بدون اولویت به عنوان نمایش برتر این دوره معرفی کردند. 

نمایش‌های «خسوف عشق» به کارگردانی خانم ام البنین حیدری ویدوجی از مسجد قائم آل محمد شهر کاشان استان اصفهان، نمایش (حسن وسیب سرخ) به کارگردانی آقای محمدجواد تقی زاده بافقی از مسجد جواد الائمه شهر بافق استان یزد، نمایش به (افق محل) به کارگردان آقای داوود رمضان زاده از مسجد سجادیه شهر میناب استان هرمزگان، نمایش (زنان مقاوم) به کارگردانی خانم مرضیه ذاکری ازمسجد صاحب الزمان شهر کرج استان البرز و نمایش (مرد شامی) به کارگردانی آقای علی اصغر ایمان زاده از مسجد حضرت ابوالفضل شهر قم استان قم به عنوان نمایش‌های برتر جشنواره معرفی شدند.

سردیس استاد فرج الله سلحشور و جایزه نقدی این بخش نیز به نمایش (ایران) به کارگردانی آقای شایان فلاحیان از مسجد امام حسین شهر کرج استان البرز رسید.

در ادامه مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از خانواده شهید هنرمند حسین ملائیان با حضور همسر شهید، فرزند ایشان و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی تقدیر شد.
اجرای نقالی و پرده‌خوانی مرشد میرزاعلی با ذکر یاعلی (ع)، سخنرانی، تقدیر از مسئولان اجرایی جشنواره و قرائت بیانیه هیئت داوران از دیگر برنامه‌های این اختتامیه بود.

نظر شما