شناسهٔ خبر: 66594973 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ماکرون به «پاکسازی اجتماعی» و «پنهان‌سازی فقر» در فرانسه متهم شد

ایراندخت آذر شکیب

رئیس‌جمهور فرانسه به پاکسازی اجتماعی و پنهان‌سازی فقر در فرانسه، آن هم پیش از میزبانی چندین میلیارد پوندی بازی‌های المپیک تابستانی متهم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بازی‌های المپیک فرانسه از ۲۶ ژوئیه سال جاری میلادی آغاز می‌شود، اما امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور خیلی جلوتر از این تاریخ، خواسته تا همه جای پاریس زیباسازی شود و اثری از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها نباشد!

یک کارتن‌خواب‌ در خیابان‌های فرانسه می‌گوید: «با این کار ماکرون، همه ما می‌ترسیم. آنها نمی‌خواهند ما اینجا باشیم.»

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این مرد جوان ۲۲ ساله که می‌گوید از سودان آمده، درخواست پناهندگی خودش را به فرانسه داده اما می‌گوید تا وقتی که منتظر تایید اقامتش مانده، شانس کمی دارد که بتواند محل اقامتی برای خودش دست و پا کند.

ماکرون به «پاکسازی اجتماعی» و «پنهان‌سازی فقر» در فرانسه متهم شد

ماکرون اعتبارش را در موفقیت در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ به میزبانی پاریس می‌داند و تلاش دارد این شهر را پاکسازی کرده و اثری از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها نباشد. با این حال، این اقدامات ماکرون موجب شده تا او به پاکسازی اجتماعی و پنهان‌سازی فقر در کشورش متهم شود.

ماکرون به «پاکسازی اجتماعی» و «پنهان‌سازی فقر» در فرانسه متهم شد

این نخستین بازی‌های اروپایی از المپیک ۲۰۱۲ لندن است و رئیس‌جمهور فرانسه می‌خواهد این رقابت‌ها هرچه باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود. برای همین بودجه عملیاتی این بازی‌ها بیش از چهار میلیارد پوند است و این آمار تا هشت میلیارد دلار هم ممکن است بالا برود، زمانی که هزینه ساخت ساختمان‌های جدید مانند مرکز آکواریومی پیشرفته به آن اضافه شود.

ماکرون به «پاکسازی اجتماعی» و «پنهان‌سازی فقر» در فرانسه متهم شد

بیشتر این مبلغ توسط بخش خصوصی فرانسه تامین شده است. با وجود تلاش‌های ماکرون برای پاکسازی کارتن‌خواب‌ها، هنوز یک سری تجمعات بی‌خانمان‌ها در سراسر رود سن دیده می‌شود. در این میان، سخنگوهای وزارت کشور و پلیس فرانسه سیاست‌های مربوط به پاکسازی اجتماعی و پنهان‌سازی فقر را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما