شناسهٔ خبر: 66594809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

«ای‌بی‌سی نیوز» از مخاطبانش درباره ممنوعیت تیک‌تاک نظرسنجی کرد

بر اساس نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز» ۵۱ درصد آمریکایی‌ها با ممنوعیت تیک‌تاک در کشورشان یا فروش آن موافقند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما آنگونه که از نتایج نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز» به دست آمده، جوانان و کاربران ثابت شبکه اجتماعی تیک‌تاک با تصمیم دولت آمریکا برای فروش یا ممنوعیت آن در کشورشان مخالفند، اما افراد بزرگسال یا مُسن‌تر، کاربران غیردائم و افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند، از این تصمیم حمایت می‌کنند. 
 
به طور کلی، ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا باید برنامه به اشتراک گذرای ویدئوی تیک‌تاک را به فروش برساند. در مقابل، ۴۶ درصد مخالف این اتفاق هستند.
 
آنگونه که در نتایج نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز» آمده، ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان از ممنوعیت تیک‌تاک در صورتی که به یک شرکت غیر چینی فروخته نشود، حمایت می‌کنند و ۴۴ درصد هم مخالف این اقدام هستند.
 
بر اساس قانون جدیدی که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته امضا کرد، تیک‌تاک در آمریکا ممنوع می‌شود مگر اینکه در مدت ۹ تا ۱۲ ماه به یک خریدار غیر چینی فروخته شود.
 
منتقدان می‌گویند دولت چین می‌تواند از شبکه اجتماعی تیک‌تاک برای جمع‌آوری اطلاعات کاربرانش استفاده کند. تیک‌تاک این موضوع را رد می‌کند. 
 
«ای‌بی‌سی نیوز» از مخاطبانش درباره ممنوعیت تیک‌تاک نظرسنجی کرد
 
این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۳۴ درصد از بزرگسالان آمریکایی از تیک‌تاک استفاده می‌کنند که از این تعداد، ۱۲ درصد مدت زمان زیادی را صرف آن می‌کنند، ۱۰ درصد گاهی اوقات و ۱۲ درصد هم بسیار کم برای آن زمان می‌گذراند.
 
بر اساس نتایج این نظرسنجی، گروه نسبتاً کوچکی از کاربران همیشگی تیک‌تاک قاطعانه با اقدام دولت آمریکا مخالفند و ۷۵ درصد آنها می‌گویند آمریکا نباید برای فروش اجباری تیک‌تاک تلاش کند و ۸۴ درصد هم مخالف ممنوعیت تیک‌تاک در این کشور هستند. 
 
این نظرسنجی نشان می‌دهد که نظر کاربران هر از چند گاهی درباره فروش اجباری تغییر می‌کند.
 
در میان افرادی که بسیار کم از تیک‌تاک استفاده می‌کنند، ۵۶ درصد با فروش اجباری آن موافقند. اما وقتی نوبت به ممنوعیت برنامه در صورت واگذار نکردن آن به یک شرکت غیرچینی می‌رسد، دو سوم کاربران غیردائم مخالف هستند، اما کاربران نادر و به خصوص غیرکاربران موافق آن هستند.
 
«ای‌بی‌سی نیوز» از مخاطبانش درباره ممنوعیت تیک‌تاک نظرسنجی کرد
 
آنگونه که «ای بی سی نیوز» نوشته، یک شکاف نسلی بارز در این زمینه وجود دارد که تا حدی منعکس‌کننده الگو‌های کاربری است. 
 
۵۵ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ ساله آمریکایی از تیک‌تاک استفاده می‌کنند، از جمله ۲۸ درصد این گروه که در ساعات بسیاری این کار را انجام می‌دهند. استفاده از این شبکه اجتماعی با افزایش سن، به یک‌سوم آمریکایی‌های ۳۰ تا ۶۴ ساله و ۱۴ درصد از افراد ۶۵ ساله و بالاتر کاهش می‌یابد.
 
این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها ۳۹ درصد از بزرگسالان کمتر از ۳۰ سال موافق ممنوعیت تیک‌تاک هستند که این تعداد با افزایش سن کاربران بیشتر می‌شود. 
 
بر اساس این نظرسنجی، دو سوم زنانِ کمتر از ۳۰ سال با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفند، در حالی که ۵۲ درصد از مردان در این گروه سنی مخالف ممنوعیت تیک‌تاک هستند. 
 
این نظرسنجی همچنین شکاف‌های ایدئولوژیک و حزبی در قانونگذاران آمریکایی را نشان می‌دهد. دموکرات‌ها، مستقل‌ها و میانه‌رو‌ها به طور مساوی در مورد ممنوعیت اختلاف نظر دارند، در حالی که جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران دست‌کم دو برابر بیشتر از ممنوعیت آن حمایت می‌کنند. 
 
تقسیمات حزبی و ایدئولوژیک نیز در گروه‌های رای‌دهنده منعکس شده است. در میان افرادی که از ترامپ به جای بایدن برای ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کنند، ۶۱ درصد از فروش اجباری تیک‌تاک و ۶۴ درصد از ممنوعیت آن در صورت فروخته نشدن حمایت می‌کنند. رأی‌دهندگان به بایدن، در هر دو مورد به‌طور مساوی تقسیم می‌شوند.
 
«ای‌بی‌سی نیوز» از مخاطبانش درباره ممنوعیت تیک‌تاک نظرسنجی کرد

نظر شما