شناسهٔ خبر: 66594785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان عنوان کرد

ساخت ۱۴۶ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان انقلاب در فراهان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: طی ۴ سال اخیر ۱۴۶ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان انقلاب در شهرستان فراهان ترمیم، مرمت و احداث شده است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار نعمت‌الله نجفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در فراهان با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی این شهرستانن طی سال‌های اخیر گفت: در راستای اجرای طرح حمایت اقتصادی و ایجاد شغل در فراهان، بسیج سازندگی شهرستان تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی ویژه راه اندازی مشاغل، پرداخت کرده است.
سرهنگ نجفی با اشاره به طرح جهاد آب‌رسانی، تأمین آب در بخش خانگی و کشاورزی را از مهمترین فعالیت‌های بسیج سازندگی فراهان اعلام و تصریح کرد: در ۱۰ روستا کانال آب کشاورزی به طول ۵ هزار متر و ۴ استخر ذخیره آب کشاورزی و مخزن آب شرب به همت بسیج سازندگی و جهادگران فراهان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی در اصناف مختلف در شهرستان گفت: ۱۲۰ گروه جهادی در قالب خدمات پزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی، دامپزشکی، ساخت خانه محرومان در شهرستان‌ فراهان فعالیت دارند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: ۶۴ صندوق قرض‌الحسنه به صورت مردمی و محلی شکل گرفته است و اهداف آن همان سنت حسنه قرض دادن در سبک زندگی اسلامی است.
سرهنگ نجفی بیان کرد: طی ۴ سال اخیر ۱۴۶ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان انقلاب ترمیم، مرمت و احداث شده است. که سیل آهنگران نمونه ای از همدلی بین بسیج سازندگی و دستگاه‌های مختلف بود که با همکاری اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن ظرف ۶ ماه روستا بازسازی شد.
وی به آسفالت جاده‌های روستایی با همکاری راهداری اشاره کرد و افزود: در پی تفاهم‌نامه راهداری و بسیج سازندگی جاده ماستر_گونه و زنگارک_ سقرجوقک آسفالت شد و می توان گفت در شهرستان فراهان روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت نداریم.
سرهنگ نجفی به برنامه سال جاری بسیج سازندگی فراهان اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه سپاه پاسداران و آبفا رسیدگی به آب شرب ۱۱ روستا در دستور کار قرار گرفته که از خردادماه شروع می‌شود و ۲۵ روستا در قالب تفاهم‌نامه جهاد کشاورزی در راستای امنیت غذایی آب کشاورزی و کانال کشی و استخر ذخیره کشاورزی در دستور‌ کار قرار گرفته است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فراهان به اقدامات بسیج سازندگی در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی خواهر در این شهرستان تولید و توزیع شد.

انتهای پیام/

نظر شما