شناسهٔ خبر: 66594350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل استاندارد البرز: بهره برداری از آسانسورها بدون گواهی کیفی ممنوع است

کرج – ایرنا- مدیرکل استاندارد البرز با هشدار به برخی دستگاه های اجرایی و ساکنان ساختمان های چندطبقه استان اعلام کرد: بهره برداری از آسانسورها بدون تائید نهایی و گواهی کیفی توسط استاندارد ممنوع است.

صاحب‌خبر -

محمد آئینی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرآیند ایمنی آسانسورها از تولید تا پس از نصب و بهره برداری را شامل می شود.

مدیرکل استاندارد البرز گفت : تاکنون حدود ۶۰ درصد دستگاههای اجرایی و ادارات استان البرز خرید و نصب آسانسورها را استاندارد سازی کرده و ۴۰ درصد دیگر از موضوع گواهی کیفی آسانسورها غفلت داشته اند.

وی تاکید کرد: تمام ساختمان های دارای آسانسور باید مراحل خرید و نصب این گونه وسایل که از اهمیت بالایی برخوردار است زیر نظرکارشناسان انجام انجام دهند تا در آینده خطری متوجه ساکنان ساختمان ها یا ارباب رجوع نشود.

مدیرکل استاندارد البرز: بهره برداری از آسانسورها بدون تائید کیفی خطرساز است

مدیرکل استاندارد البرز تاکید کرد: حتی شرکت های بیمه گر نیز در صورتی حاضر به پرداخت خسارات احتمالی ناشی از حوادث آسانسورها می شوند که این وسایل گواهی ایمنی استاندارد از تولید تا نصب را داشته باشند در غیر این صورت پرداخت خسارت نخواهند داشت .

وی تاکید کرد: به تمام مراکز درمانی ، پزشکی و سایر مکان های استان البرز  دارای آسانسور در خصوص رعایت ایمنی و کیفی آسانسورها هشدار داده شده است.

آئیینی گفت : به تازگی شهرداری کرج ۳۷ آسانسور برای  دریافت گواهی کیفی و استاندارد سازی به اداره کل استاندارد البرز معرفی کرده است که انتظار می رود دیگر دستگاههای اجرایی و ساکنان ساختمان های چندطبقه برای استاندارد سازی آسانسورها اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز نظارت بر ایمنی وسایل بازی پارکها و مکان های عمومی مسوولیت دیگر این اداره کل برشمرد و گفت : تمام شهرداری های استان البرز باید قبل از نصب وسایل بازی  برای نظارت کیفی و دریافت گواهی ایمنی با اداره کل استاندارد همکاری لازم کنند.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از حوادث ناگوار در مکان های بازی کودکان و پارکها اطمینان از سلامت و ایمنی وسایل بازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

آئینی به شهرداری های استان البرز هشدارداد که بدون رعایت اصول ایمنی هیچ گونه وسیله بازی و تفریحی در بوستان ها نصب نکنند.

وی گفت : استاندارد سازی امکانات پیست بین المللی اسکی دیزین کرج ، پله های برقی سطح شهرها،‌ زمین های بازی کودکان و نوجوانان، خانه های سالمندان، باشگاه های ورزشی و مدارس از جمله مکان هایی است که اداره کل استاندارد البرز روند کیفی و ایمنی آنها را با جدیت دنبال می کند.

نظر شما