شناسهٔ خبر: 66594044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سمنان ۱۲ تیم بسکتبال در لیگ دسته یک و حرفه‌ای دارد

سمنان - ایرنا - رییس هیات بسکتبال استان سمنان به بیان جایگاه تیم‌های استان در مسابقات لیگ حرفه‌ای، نوجوانان و جوانان مربوط به سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: استان ۱۲ تیم در لیگ دسته یک و حرفه‌ای در رده‌های سنی مختلف دارد که موفقیت‌های خوبی داشتند.

صاحب‌خبر -

مسعود سلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان سمنان ۱۲ تیم بسکتبال در لیگ دسته یک و حرفه‌ای در رده‌های سنی مختلف از جمله جوانان، نوجوانان و بزرگسال دارد که جایگاه نماینده استان سمنان در لیگ حرفه‌ای ۱۴۰۲ رده ششم لیگ است و مسابقات لیگ دسته یک در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی گفت: نماینده استان سمنان در مسابقات ملی رده سنی جوانان و نوجوانان در مراحل مقدماتی صعود کردند، اما موفق به کسب مقام نشدند.

این مسوول اظهار کرد: تیم شوان پارسه گرمسار نماینده استان سمنان در مسابقات لیگ دسته یک است که جزو هشت تیم برتر و در حال صعود است و با توجه به ادامه مسابقات باید منتظر نتیجه ماند.

مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال کشور با حضور ۳۲ تیم در هشت گروه طی ۲ مرحله به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و ۱۶ تیم برتر راهی مرحله بعدی می‌شوند و سپس هشت تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود می‌کنند.

در پایان مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال باشگاه‌های ایران، تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان به لیگ برتر راه می‌یابند.

تیم شوان پارسه گرمسار سال گذشته نیز در لیگ دسته یک باشگاه‌های ایران حضور داشت اما با وجود راهیابی به جمع هشت تیم برتر، از صعود به لیگ برتر بازماند.

رییس هیات بسکتبال استان سمنان اضافه کرد: هیات بسکتبال سمنان جزو ۱۰ هیات برتر استان‌های کشور است و این رده‌بندی طبق شاخص‌های مختلف از جمله حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی، مقام‌آوری، برگزاری برنامه‌های آموزشی و میزان حضور تیم‌ها در مسابقات ملی است.

سلامی افزود: هیات بسکتبال استان سمنان ۱۱ مربی درجه یک دارد که ۲ مربی سال ۱۴۰۲ موفق به کسب مجوز درجه یک مربیگری شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ داور بسکتبال استان سمنان در جمع داوران «الیت» مورد تایید کنفدراسیون بسکتبال آسیا قرار دارند و سمنان از لحاظ داوری جزو استان‌های مطرح کشور است، گفت: سه داور بین‌المللی و ۶ داور ملی از افتخارات هیات بسکتبال این استان هستند.

رییس هیات بسکتبال استان سمنان با بیان اینکه محمدِ دوست، محمدابراهیم متین و محمدرضا صالحیان، سه داور بین المللی در رشته ورزشی بسکتبال از استان هستند، ادامه داد: ۶ داور از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار هم در عرصه ملی بازی‌ها را داوری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع پنج هزار ورزشکار رشته بسکتبال استان سمنان با احتساب ورزشکاران در بخش‌های مختلف از جمله دانشگاهی و کارگری، بیش از سه‌هزار و ۷۰۰ ورزشکار آقا و بقیه خانم هستند و یکهزار ورزشکار این استان در رشته بسکتبال دارای بیمه ورزشی هستند.

نظر شما