شناسهٔ خبر: 66593988 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

جشن آغاز حمل مشعل المپیک در بندر مارسی | کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

صاحب‌خبر -

پس از ورود مشعل المپیک به بندر ویو (Vieux Port)، پاریس 2024 بار دیگر از مردم مارسی دعوت کرد تا اولین روز مراسم حمل مشعل در فرانسه را در قلب این شهر جشن بگیرند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک، پاریس 2024، مارسی، منطقه شهری اکس-مارسیل-پروانس، بخش بوش-دو-رون و منطقه جنوبی همه ایستگاه ها را برای ادامه جشن در شهر متوقف کردند.
نزدیک به 200 مشعل دار المپیک، از جمله باسیل بولی از بالای نوتردام د لاگارد و دیدیه دروگبا در ورزشگاه ولودروم، مارسی را روشن کردند. روز افتتاحیه مراسم حمل، جشنی در سطح شهر از ورزش، ورزشکاران و فرهنگ بود. قبل از تبدیل شدن به یک شهر المپیکی، مارسی در ورزش، به ویژه فوتبال، زندگی می کرد و نفس می کشید و اولین تیم از مشعل داران جوهره المپیک را تسخیر کردند. باسیل بولی که اولین بازی روز را دوید، با در دست گرفتن مشعل المپیک از بالای کلیسای نوتردام د لا گارد و سپس تحویل آن به کولت کاتالدو، المپین 83 ساله المپیک مارسی، نمایش را در دست گرفت.
اسطوره های فوتبال مارسی به نوبت مشعل بازی را حمل کردند: ژان پیر پاپن در ورزشگاه نمادین ولودروم ، قبل از اینکه لوئیزا نسیب و والنتین رونژیر استادیوم را به دست بگیرند، مراسم حمل را شروع کرد. در پشت بام، سوپرانو و جنی پرت، یکی از ستاره های در حال ظهور المپیک مارسی، مشعل را بوسیدند. سپس مشعل به دست اریک دی مکو افتاد که آنرا را به یکی از نمادهای تماشاگران میزبان، دیدیه دروگبا، که مرحله آخر را دوید و دیگ را روشن کرد؛ تحویل داد.
سایر ورزشکاران نیز با مردم مارسی ملاقات می کنند، مانند تونی پارکر، او مشعل را به داخل Vallon des Auffes حمل کرد و سپس آن را در جشن بسکتبال به Nando de Colo منتقل کرد. جمعیت، کمدین رودوئنا بوغراقبا را هنگام عبور از تابلوی مارسی، و همچنین نیکول فرونی بازیگر، کامیل کامبال مجری تلویزیون و رادیو، الکساندر مازیا سرآشپز سه ستاره و آلونزو که صحنه را با سوپرانو به اشتراک گذاشتند، مورد تشویق قراردادند. و بدین صورت مشعل المپیک 2024 پاریس ورود خود را به کشور فرانسه جشن گرفت.


نظر شما