شناسهٔ خبر: 66593951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ارتش کره شمالی به موشک‌انداز ۲۴۰ میلیمتری مجهز می‌شود

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که این کشور امسال ارتش پیونگ‌یانگ را به موشک‌انداز چندگانه با گلوله ۲۴۰ میلیمتری مجهز خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی(KCNA)، این کشور در سال جاری ارتش خود را به موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلیمتری مجهز خواهد کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی همچنین اضافه کرد که «تغییر چشمگیری» برای قوای توپخانه‌ای این کشور در راه است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیروز بر آزمایش زنده سامانه موشکی که از لحاظ فنی به‌روزرسانی شده است، نظارت کرد.

اطلاعیه کره شمالی در حالی منتشر شده است که تحلیلگران مدعی هستند که این کشور هسته‌ای احتمالاً آزمایش و تولید توپخانه و موشک کروز را تسریع و سپس آن را به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین ارسال خواهد کرد.

پیونگ‌یانگ در ماه فوریه اعلام کرد که یک سامانه جدید کنترلی برای موشک‌اندازی ۲۴۰ میلیمتری خود طراحی کرده که به «تغییر کیفی» در قوای تدافعی کره شمالی منجر خواهد شد. این کشور ماه گذشته نیز گلوله‌های جدید را آزمایش کرد.

به نوشتهKCNA ‎ این موشک‌انداز به واحدهای ارتش خلق کره شمالی انتقال خواهد یافت و از ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ جایگزین تجهیزات قدیمی خواهد شد. پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که هشت گلوله توپخانه «به اهداف موردنظر برخورد کرده است تا بر برتری و قدرت تخریب موشک‌انداز چندگانه ۲۴۰ میلیمتری به‌روزرسانی‌شده، مهر تایید بزند.» کره جنوبی مدعی است که نمی‌تواند شلیک‌های آزمایشی را که دیروز کره شمالی انجام داده است تایید کند.

نظر شما