شناسهٔ خبر: 66593794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه روستایی و عشایری در قزوین اقتصاد جوامع ملی را فعال کرد

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: برگزاری دومین نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایری استان به فعال سازی اقتصاد جوامع محلی و توانمندی هرچه بیشتر آن‌ها منجر شده است.

صاحب‌خبر -

لیلا غریب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین، اظهار کرد: پیش از این روستاییان در حوزه بسته‌بندی محصولات خود ضعف بسیار زیادی داشتند که دوره‌های آموزشی مختلفی در حوزه برندینگ، بسته‌بندی، عرضه و فروش کالا و بازاریابی برگزار کردیم و نتیجه آن در چینش غرفه‌ها و عرضه محصولات روستایی نمودار شد.

وی با بیان اینکه روستایی‌ها از نمایشگاه بسیار استقبال کردند، ادامه داد: برای این افراد فرایند خوشحال کننده‌ای بود که بتوانند محصولات و آداب و رسوم خود را عرضه و به نمایش بگذارند.

غریب تصریح کرد: معتقد هستم که اگر در روستاها کار اقتصادی صورت نگیرد و محصولات به فروش نرسد، شاهد خالی شدن روستاها از ساکنان خواهیم بود و فعال سازی اقتصاد روستاها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما محسوب می شود و پیدا کردن بازار برای محصولات روستایی مهمترین راه آن‌ است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: نسخه نجات‌بخش روستاها پیدا کردن بازار برای محصولات روستایی است، این جشنواره بهترین بستر برای عرضه محصولات روستایی و معرفی آنها به شهروندان و حتی هم‌وطنان در سایر استان‌ها است.

وی یادآور شد: به منظور تقویت اقتصاد روستاها و تداوم بازار فروش، امکان عرضه محصولات در بستر اینترنت فراهم شده است و با یکی از نرم افزارهای فروش کالا تفاهم انجام داده‌ایم که نمایندگی آن در قزوین به صورت رسمی شروع به کار کند.

غریب خاطرنشان کرد: مدیران ارشد استان قزوین در برگزاری نمایشگاه حمایت‌های بسیاری انجام دادند، به طوری که طی یک سال گذشته برنامه‌های مختلفی مانند رویداد حل مساله و برنامه تکام برگزار شد و در آن دهیاران و شوراهای روستاها آموزش‌های لازم در خصوص بسته‌بندی و توزیع محصول را دریافت کردند.

این مسوول افزود: صبح ها که نمایشگاه تعطیل است نیز دوره‌های آموزشی بازاریابی، فروش و نحوه رفتار با مشتری به آنها ارایه می‌شود که با ایجاد بازار و تسهیلگری فروش به طور قطع جهش تولید و مشارکت مردم اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما