شناسهٔ خبر: 66593348 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

ایزوایکو در ۲ سال گذشته رشدنمایی بسیار خوبی داشته است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو در بازدید از غرفه ایزوایکو در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پخش و پتروشیمی و در ارزیابی خود از عملکرد این شرکت گفت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در ۲ سال گذشته رشد نمایی بسیار خوبی داشته است.

صاحب‌خبر -

هرمزگان-جام جم انلاین-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو در بازدید از غرفه ایزوایکو در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پخش و پتروشیمی و در ارزیابی خود از عملکرد این شرکت گفت: مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در ۲ سال گذشته رشد نمایی بسیار خوبی داشته است. 

به گزارش  مرکز ارتباطات و امور بین الملل ایزوایکو، بابک احمدی روز شنبه در این بازدید در خصوص فعالیت‌های مجتمع ایزوایکو (مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران) و اینکه قرار است این مجموعه به چه سمت و سویی برود، افزود: در کشور تقاضا و ظرفیت ساخت و تولید به قدر کافی در حوزه شناورهای دریایی اعم از تجاری، صنعتی، گردشگری و مسافری وجود دارد.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در این حوزه تبدیل به معضل شده است، تامین نقدینگی و سرمایه گردش مورد نیاز در تولید است، اظهار کرد: در تمام دنیا هیچ کس بدون سیستم‌های لیزینگ و وام‌های تجاری کار نمی‌کند و توقع ما نیز این است که نظام بانکی کشور در حوزه طرح های سنگین ریالی و ارزی وارد عمل شده و زیرساخت‌های تامین مالی ایجاد کند تا اتصال بین خریدار و فروشنده رونق بیشتری پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر مذاکراتی با شبکه بانکی انجام شده که امیدواریم به‌زودی منجر به نتیجه خوبی شود، خاطرنشان کرد: هرچند که در این مدت از ابزارهای نوین مالی باتوجه به ظرفیت‌های بازار سرمایه نیز غافل نبودیم و در سال گذشته در حوزه صنایع سنگین در ایدرو شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بودیم.

احمدی تصریح کرد: در صنایع دیگر نیز در حال مطالعه با وزارت صمت برای تدوین و طراحی روش‌های تامین مالی هستیم که بتوانیم مسیر اتصال تولید به تقاضا را هموارتر کنیم.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس: ظرفیت‌های ایزوایکو به اشتغال‌زایی در کشور کمک می‌کند

 

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از غرفه ایزوایکو در محل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پخش و پتروشیمی و دیدار با سلمان ضربی مدیرعامل این شرکت، گفت: ظرفیت‌های ایزوایکو هم می‌تواند به اشتغال زایی در کشور کمک کند و هم در طرح‌های توسعه‌ای در کشور به کارگیری شود.

عبدالعلی رحیمی مظفری اظهار کرد: جای بسیار خوشوقتی دارد و خوشحالم که ایزوایکو دقیقا در حوزه‌هایی فعالیت می‌کند که اولویت‌های کمیسیون انرژی است.

وی افزود: یکی از این اولویت‌ها را موضوع خودکفایی در حوزه نفت با توجه به نیاز به فشار افزایی میادین نفت و گاز است و غالب منابعی که در این حوزه فشار وجود دارد، در حوزه دریا است.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: ایزوایکو اعلام آمادگی کرده است که می‌تواند هاب‌های جدیدی در این حوزه داشته باشد که قطعا این موضوع را در کمیسیون مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

رحیمی افزود: ظرفیت و زیر ساخت‌هایی که در این شرکت وجود دارد که هم می‌تواند به اشتغال زایی کشور کمک کند و هم می‌تواند در مرحله های توسعه‌ای به‌ ویژه در مناطق میادین مشترک اثرگذار باشد، که از این جهت این موفقیت را به ایزوایکو تبریک می گویم و با هماهنگی به عمل آمده به‌ زودی به اتفاق اعضای کمیسیون انرژی مجلس بازدیدی از این شرکت خواهیم داشت تا بتوانیم بیشتر با توانمندی ها، ظرفیت ها و همکاری هایی که می توانند داشته باشند؛ آشنا شویم.

‌بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور و مشارکت از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه ویژه اقتصادی در محدوده‌ای به مساحت یکهزار و ۱۰۰ هکتار در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس و در ساحل خلیج‌فارس ایجاد شده است.

ایجاد این مجموعه؛ با توجه به موقعیت طبیعی، جغرافیایی و برخورداری از حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی منطقه ویژه به‌منظور توسعه صنعت و تجارت در محدوده صنایع کشتی سازی و صنایع فراساحل و سازه‌های دریایی و همچنین صنایع پایین دستی و ایجاد کارخانه‌های مرتبط با حوزه کشتی‌سازی و تامین منافع اقتصادی، اجتماعی، منطقه ای، ملی و استفاده از آخرین فن آوری‌های مرتبط در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار بوده است.

ایزوایکو از طریق خلیج‌فارس به آبهای بین المللی و از طریق بندرعباس با استفاده از راه‌های زمینی، ریلی و راه های هوایی به اقصی نقاط دنیا دسترسی دارد.

حوزه فعالیتی ایزوایکو به دلیل نزدیکی با بنادر شهید رجایی و شهید باهنر که بیشترین واردات و صادرات کشور از این بنادر انجام می‌شود همانند یک گلوگاه راهبردی تلقی می‌شود و باتوجه به تردد هزاران شناور به صورت سالیانه در خلیج‌فارس می‌تواند علاوه بر کمک به ساخت انواع شناورها، کمک شایان توجهی در جهت تعمیرات شناورهای مختلف انجام دهد.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش خود را در کشور به اثبات رسانده؛ تا جایی که امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین زیرساخت صنایع دریایی در کشور شناخته می‌شود و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی، توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

نظر شما