شناسهٔ خبر: 66593333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مسکو:

نیروهای اوکراین از تسلیحات انگلیس علیه اراضی روسیه استفاده می‌کنند

مسکو: وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که نیروهای اوکراینی فعالانه از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به خاک روسیه استفاده می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از تاس،‌ «سرگئی بلیایف»، مدیر بخش دوم اروپایی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که نیروهای اوکراینی فعالانه از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به خاک روسیه استفاده می‌کنند.

بلیایف تاکید کرد که انگلیس همچنان یکی از بزرگترین کمک کنندگان نظامی به رژیم کی‌یف است و کشورهای دیگر را برای ارسال سلاح به اوکراین تحت فشار قرار می‌دهد.

وی افزود: «به گفته خود انگلیسی‌ها، لندن از سال ۲۰۲۲ تاکنون حدود ۷ میلیارد و صد میلیون دلار برای تامین نیازهای نظامی اوکراین اختصاص داده است».

بلیایف گفت:‌«تخصیص بسته جدید کمک نظامی به کی‌یف به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار (۶۱۷ میلیون دلار) که توسط ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در ۲۳ آوریل اعلام شد، با تلاش لندن برای نشان دادن جاه‌طلبی‌های رهبری خود در ناتو و اروپا مرتبط است».

وی افزود: «‌ما همواره به طرف انگلیسی تاکید می‌کنیم که حمایت از رژیم زلنسکی منجر به تشدید بیشتر تنش و تلفات غیرنظامیان می‌شود».

بلیایف همچنین تاکید کرد که محافظه‌کاران بریتانیا از حمایت نظامی از اوکراین برای حفظ قدرت در انتخابات آتی مجلس عوام استفاده می‌کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما