شناسهٔ خبر: 66593283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عملیات پیاده راه‌سازی باباطاهر همدان لنگ تصمیم میراث فرهنگی

همدان- ایرنا- مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: برای ادامه روند عملیات پیاده راه‌سازی باباطاهر همدان منتظر تصمیم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص وضعیت کاوش‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -

علی طهماسبیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در مسیر تردد شهروندان قرار دارد از اداره کل میراث فرهنگی می‌خواهیم که هرچه زودتر نظر خود را درخصوص کاوش و هرگونه اقدام لازم اعلام کند.

وی بیان کرد: توقف این پروژه سبب شده تا کاسبان و عابران پیاده برای تردد دچار مشکل شوند و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی به خصوص میراث فرهنگی بتوانیم در موعد مقرر اعلام شده، به سرانجام برسانیم.

طهماسبیان با تاکید بر حفظ تاریخ کهن شهر هگمتانه، ادامه داد: پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را با توجه به حفظ میراث فرهنگی و اهمیت ثبت جهانی هگمتانه پیش می‌بریم و در کنار میراث فرهنگی آمادگی حفظ هرگونه آثار تاریخی احتمالی را داریم.

وی خطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر از دهم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و پس از کشف شواهدی در رابطه با وجود بنای تاریخی در این محوطه نهایت همکاری را با کارشناسان میراث فرهنگی داشته‌ایم.

مدیرمنطقه چهار شهرداری همدان گفت: تاکنون در حین اجرای پیاده‌راه‌سازی طبق آنچه مد نظر سازمان میراث فرهنگی بوده پیش رفتیم، به ویژه در ابتدای سبزه میدان و بازار مظفریه که مورد نظر میراث فرهنگی است هیچ گونه اقدام عمرانی انجام نداده‌ایم و تاکنون فقط کار را در قسمت بالایی و حاشیه میدان امام خمینی (ره) پیش برده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در اجرا و اتمام این پیاده‌روسازی، همسو و هم جهت با اهداف سازمان میراث فرهنگی حرکت می‌کند،عنوان کرد: در صورت کشف بنا و یا آثار احتمالی واجد ارزش تاریخی در حین اجرای این پروژه، شهرداری همچون گذشته آمادگی همکاری برای کشف آثار تاریخی و حفظ میراث باستانی کهن شهر همدان را دارد.

به گزارش ایرنا،عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان از چند روز پیش آغاز شده است و شانزدهم اردیبهشت ماه کشف یک بنای تاریخی در عمق ۱.۵متری زمین، روند اجرای این طرح را متوقف کرد.

نظر شما