شناسهٔ خبر: 66593236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهید کاروان در گیلان تشییع شد

رشت - ایرنا - پیکر مطهر شهید حجت کاروان پس از ۳۸ سال چشم به راهی، امروز شنبه در حالی با حضور جمع بسیار مردم و مسئولان در رشت تشییع شد که روح مادر چشم انتظارش به او پیوسته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده حجت کاروان واجاری، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان، خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی نیز حضور داشتنند.

در این مراسم که در فرماندهی سپاه مرکز رشت برگزار شد، قرائت نماز بر پیکر این شهید دوران دفاع مقدس توسط آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان انجام شد و پس از آن پیکر این شهید والامقام تا میدان فرهنگ رشت تشییع و سپس برای خاکسپاری راهی زادگاهش در منطقه واجارگاه شهرستان رودسر شد.

همچنین بیستم اردیبهشت ماه نیز  مراسم وداع با شهید تازه تفحص شده ارتش، شهید حجت کاروان واجاری توسط مقامات لشکری و کشوری در مرکز فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نیروی دریایی ارتش رشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرباز شهید حجت کاروان واجاری روز دهم آذرماه سال ۱۳۴۵ دیده به جهان گشوده بود و در تاریخ ٢٩ آذر سال ۶۶ نیز در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل شد که پیکر مطهر این شهید از روی DNA والدینش شناسایی شد.

حجت کاروان واجاری فرزند سوم خانواده بود و تا سوم راهنمایی تحصیل کرد و هنگام جنگ با خدمت در ارتش و حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل شهید شد.

نظر شما