شناسهٔ خبر: 66593102 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

هویت بصری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران - ۳

غرفه نشر بنیاد سینمایی فارابی؛ طراحی ساده و مدرن

امسال انتشارات بنیاد سینمایی فارابی برخلاف سال‌های قبل با قدرت به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آمده است. طراحی مناسب و ایجاد فضایی دلنشین برای نشستن و هم‌اندیشی ناشر با نویسندگان و فعالان حوزه نشر سینمایی باعث شده این غرفه بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته‌باشد.

صاحب‌خبر -

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا غرفه انتشارات فارابی در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران، استانداردهای لازم به جهت انتقال محتوا را داراست. در میان ناشران هنری این ن مایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران و در بین انتشاراتی که کتاب‌های سینمایی چاپ می‌کنند به جرئت می‌توان ادعا کرد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی یکی از بهترین و قوی‌ترین انتشارات سینمایی حاضر در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران است.

طراحی مناسب و ایجاد فضایی دلنشین انتشارات بنیاد سینمایی برای نشستن و هم‌اندیشی ناشر با نویسندگان و فعالان حوزه نشر سینمایی باعث شده تا این غرفه بازدیدکنندگان بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته‌باشد. فضای غرفه با نوری مناسب، استفاده از رنگ‌های مکمل سبز و قرمز و همچنین المان‌های سینمایی مناسب توانسته نظر مراجعه‌کنندگان را به کتاب‌های این غرفه جلب کند. استفاده از رنگ‌های گرم در این غرفه در کنار رنگ‌های آرامش‌بخش احساس خوشایندی به بازدیدکننده القا می‌کند و مخاطب دوست دارد در غرفه قدمی بزند و از این غرفه شیک اما خودمانی کتاب بخرد.

شنیده‌ها حاکی از این است که اجرای این غرفه توسط طراحان شهر اصفهان انجام شده‌است و این موضوع نشان دهنده این است که می‌توان با تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های شهرستان‌های ایران، کارهای هنری قابل قبول و درخور توجهی انجام داد.

بی‌گمان این تغییر دکوراسیون در غرفه فارابی و این طراحی دلنشین و مناسب برای فضای یک غرفه انتشارات سینمایی بدون ارتباط با تغییر مدیریت این انتشارات نیست. حمیدرضا بشیری فراز ۴ ماه است که به مدیریت انتشارات بنیاد سینمایی فارابی درآمده است. با آن‌که جوان است اما خوش ذوق و خوش فکر به نظرمی‌رسد و عملکرد او در طراحی غرفه انتشارات و تجدید چاپ کتاب‌های فارابی و چاپ عناوین جدید به خوبی مشخص است.

گفتنی است غرفه فارابی در راهروی شماره ۱۵ واقع در شبستان اصلی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پذیرای بازدید کنندگان به ویژه علاقه‌مندان به کتاب‌های سینمایی است.

نظر شما