شناسهٔ خبر: 66592996 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

الاخبار نوشت

مواضع گروه‌های مقاومت عراق درباره ادامه حضور نیروهای آمریکایی

زینب غلامی

گردان‌های حزب‌الله عراق به ازسرگیری عملیات خود علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، منابع عالی رتبه در مقاومت عراق در گفت‌وگو با الاخبار اعلام کردند: مقاومت عراق ارزیابی را از فعالیت کمیته نظامی مشترک بغداد و واشنگتن درباره دستور کار عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق انجام داده و جدیت کافی را در قطعی کردن نهایی این پرونده ندیده است.

گردان‌های حزب‌الله عراق پیش از این تهدید کرده بود که اگر پیشرفتی در مذاکرات عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق حاصل نشود عملیات نظامی خود را علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق ازسرمی‌گیرد.

یکی از رهبران ارشد گردان‌های حزب‌الله عراق به الاخبار گفت: مقاومت از همان اوایل از تعلل آمریکا خبر داشت و می‌دانست که نیروهای آمریکایی از عراق عقب‌نشینی نمی‌کنند چرا که موقعیت جغرافیایی مهمی برای آنها در بسیاری از مسائل وجود دارد.

وی افزود: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق مدافع محور مقاومت و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق است برای همین تغییر دادن وی سخت است و جایگزین دیگری نیز وجود ندارد. ما طی نشست‌های خود بیشتر از یک احتمال را درباره پرونده آمریکا مطرح کردیم اما در زمان کنونی قوی‌ترین احتمال ازسرگیری عملیات نظامی است. چراکه به خوبی می‌دانیم باز گذاشتن عرصه برای نیروهای آمریکایی موجب تضعیف مقاومت می‌شود و چه بسا باعث شود که ماموریت اخراج آنها بعدا دشوار باشد.

وی گفت: مقاومت عراق به ویژه گردان‌های حزب‌الله از نزدیک حوادث غزه و پیشنهادات قطر و مصر برای آتش‌بس را پیگیری می‌کند اما هدف ما پایان دادن به حضور اشغالگران در خاکمان است. تصمیم نهایی برای ازسرگیری عملیات نیاز به بررسی و تصمیمی از سوی رهبران ارشد ما دارد و به زودی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر علی فضل الله، سخنگوی جنبش «حقوق» وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: دیدارهای نخست وزیر با مسؤولان آمریکایی درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی نبود و این نشان می‌دهد که آمریکا می‌خواهد برای یک دوره طولانی‌تری در عراق بماند. ما روی تلاش‌های دیپلماتیک دولت حساب باز نمی‌کنیم. السودانی برای بازسازی روابط با آمریکا تلاش کرد اما نه در سطح نظامی بلکه تنها در سطح اقتصادی.

مقاومت عراق همچنان به هدف قرار دادن اراضی اشغالی ادامه می‌دهد. در این راستا جنبش النجباء عراق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که انتقام حملات این رژیم به مراکزش در نزدیکی دمشق را خواهد گرفت.

این جنبش تهدید کرد که حملاتش به عمق اراضی اشغالی خواهد رسید.

پیش از این مراکز غیرنظامی و رسانه‌ای وابسته به النجباء عراق در منطقه زینبیه دمشق در معرض حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

فراس الیاسر، عضو دفتر سیاسی النجباء به الاخبار گفت: هدف قرار دادن آشکار سایت و موسسه غیرنظامی و دفتر شبکه النجباء نشان می‌دهد که دشمن از هدف قرار دادن چنین موسساتی دست نخواهد کشید همانطور که این کار را با ساختمان کنسولی ایران در دمشق کرد.

وی افزود: این حمله به منزله پیامی از سوی رژیم اشغالگر در واکنش به حملات کوبنده مقاومت عراق به اراضی اشغالی بود.

الیاسر گفت: حمله اخیر مستلزم پاسخ به این رژیم غاصب است. جنبش النجباء بانک اهدافی از پایگاه‌های مهم در اراضی اشغالی دارد. مقاومت عراق به تشدید حملات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. چه بسا این حمله به مراکز ما به این شکل منجر به حملات دقیق و افزایش تعداد حملات در آینده شود.

انتهای پیام

نظر شما