شناسهٔ خبر: 66592579 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغری در شهرکرد اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی ۶۳ ساله در استان جداسازی و برای پیوند به بیماران نیازمند اهدا شد.

صاحب‌خبر -

پانته‌آ رمضان‌نژاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: احمد فروزنده جونقانی که به سبب خونریزی مغزی روز ۲۰ اردیبهشت در بیمارستان کاشانی پذیرش شده بود دچار مرگ مغزی شد.

وی ادامه داد: با تایید مرگ مغزی از سوی تیم پزشکی و کسب رضایت از سوی خانواده نیکوکار فروزنده، در نهایت کبد این بیمار جداسازی و برای اهدا به افراد نیازمند به شیراز ارسال شد.

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این ششمین عمل اهدای عضو انجام شده در استان در سالجاری است.

رمضان‌نژاد یادآور شد: به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل "فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو" اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲۶ مورد عمل اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

نظر شما