شناسهٔ خبر: 66592297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری درحوزه غلات ایران

یک شرکت حمل و نقل زمینی روسی برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری درحوزه غلات ایران در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اعلام آمادگی کرده است.

صاحب‌خبر -

 

اعلام آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری درحوزه غلات ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با این سرمایه «هاب» ترانزیت، لجستیک و کریدور زمینی غلات در منطقه ویژه اقتصادی سرخس ساخته میشود.

 حسن نوری زاده  افزود: این طرح با هدف صادرات و ترانزیت سالانه ۲ میلیون تن غلات، جو، گندم، ذرت خوراکی و دامی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی اجرا میشود.

 وی گفت :‌این طرح در پی توافق‌های انجام شده در جریان سفر سال گذشته استاندار خراسان رضوی به کشور روسیه پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک  اجرایی شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:  با اجرای این طرح به منظور تامین نیاز‌های داخل کشور، مشارکت در تامین زنجیره تولید و بهره گیری از ظرفیت خالی کارخانه‌های استان و کمک به توسعه ترانزیت و حمل و نقل کالای کشور روسیه از مسیر جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های منطقه عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طریق این شرکت حمل و نقل، کالا‌ها با حرکت از مبدا از کشور روسیه با گذشتن از کشور‌های ازبکستان، قزاقستان و ترکمنستان برای مصرف و تامین نیاز‌های داخلی ایران و ترانزیت به کشور‌های منطقه خاورمیانه به منطقه ویژه اقتصادی سرخس حمل خواهد شد.

 

نظر شما