شناسهٔ خبر: 66592277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دریافت جایزه نوبل ایرانی توسط جهادگر جهاد دانشگاهی اردبیل

سید کریم تهامی جهادگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل در جمع ۶۰ نخبه برگزیده کشور موفق به دریافت جایزۀ نوبل ایرانی «جایزۀ بنیاد البرز ۱۴۰۳» شد.

صاحب‌خبر -

همزمان با شصت و دومین سالگرد تاسیس بنیاد فرهنگی البرز، مراسم اهدای جایزه سال این بنیاد با اهدای جوایز نقدی نفیس، تندیس و لوح تقدیر به ۶۰ نفر از دانشمندان و نخبگان برگزیده کشور در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم؛ سید کریم تهامی جهادگر جهاددانشگاهی استان اردبیل، توانست به جهت مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود با دریافت نشان علمی "نوبل ایرانی" و جایزه بنیاد البرز در جمع ۶۰ نخبه برتر کشور قرار گیرد.

وی، چاپ ۷ عنوان کتاب در حوزه تخصصی کشاورزی و ارائه بیش از ۴۰ مقاله علمی در ژورنال‌ها، نشریات و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی و کسب چندین مقام ملی و بین‌المللی در حوزه‌های علمی را در کارنامه تخصصی خود دارد.

همچنین در سوابق علمی و اجرایی این پژوهشگر جهاد دانشگاهی، عناوینی همچون دانشجوی برتر سال ۱۴۰۱ ، رتبه یک دکتری، برگزیده چندین طرح بنیاد ملی نخبگان و دبیر هیات اندیشه‌ورز نخبگان در راستای حل مسائل مهم کشور، فناور برتر ، پژوهشگر برتر استان و دانشگاه، می توان اشاره کرد.

جایزه البرز نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت است که از سال ۱۳۴۲ با هویت مستقل و غیردولتی عنوان‌دار جایزه نوبل ایرانی است.

انتهای پیام

نظر شما