شناسهٔ خبر: 66592193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جریان شناسی سیاسی راه‌یافتگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛

نتیجه نهایی انتخابات در تهران/ بیشترین رأی متعلق به کدام لیست است؟

نتایج نهایی شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام شد و ۱۶ راهیافته از این حوزه انتخابیه به مجلس معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ براساس اخبار غیررسمی شمارش آرا پایان یافته است و نتایج انتخابات و جریان شناسی ۱۶ منتخب دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به این شرح است:

در میان منتخبان تنها لیستی که موفق به انتخاب نامزدهای اختصاصی خود شده است لیست ائتلاف پایداری و شانا است که ۴ نامزد اختصاصی این لیست رای آوردند.
در میان نامزدهای مشترک نیز لیست امنا با ۱۲ نامزد مشترک با لیست‌های صبح ایران (۹ نامزد) و ائتلاف پایداری و شانا (۳ نامزد) بیشترین تعداد منتخبین را به خود اختصاص داده است.

- نوباوه در دو لیست امنا، صبح ایران
- سراج در دو لیست امنا، ائتلاف پایداری و شانا
-ظهره وند در دو لیست امنا، صبح ایران 
 -صمصامی در دو لیست امنا، ائتلاف پایداری و شانا
- لاجوردی در لیست ائتلاف پایداری و شانا
- نادری در دو لیست امنا، صبح ایران 
 - عزیزی در دو لیست امنا، صبح ایران
- رفیعی در دو لیست امنا، صبح ایران
- فلسفی در دو لیست امنا، صبح ایران
- جراره در دو لیست امنا، صبح ایران
 - محمودی در دو لیست امنا، صبح ایران
 - رحماندوست در دو لیست امنا، ائتلاف پایداری و شانا
- روح الامینی در لیست ائتلاف پایداری و شانا
- زارعی در لیست ائتلاف پایداری و شانا
- قیصری در دو لیست امنا، صبح ایران
- سلیمی در لیست ائتلاف پایداری و شانا

نمایندگانی چون مهدی عسگری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سیدنظام‌الدین موسوی، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی و فاطمه قاسم‌پور نیز در دور دوم نتوانستند در حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس دوازدهم شوند.
ضمن اینکه برخی نمایندگان ادوار مجلس همچون حسین نجابت و زهره طبیب‌زاده نوری نیز از چهره‌هایی بودند که در این دور از انتخابات در میان منتخبان مجلس دوازدهم نیستند.

نتایج شمارش آرای تهران با شمارش ۳۶۲۳ صندوق

۱- بیژن نوباوه ۲۶۹۰۴۳

۲- محمد سراج ۲۴۷۰۴۵

۳- ابوالفضل ظهره وند ۲۳۷۸۳۰

۴- حسین صمصامی ۲۳۴۹۸۳

۵- زهره سادات لاجوردی ۲۲۸۱۷۵

۶- احمد نادری ۲۲۵۹۷۳

۷- ابراهیم عزیزی ۲۲۱۷۷۱

۸- سمیه رفیعی ۲۲۰۷۷۳

۹- پیمان فلسفی ۲۱۷۱۸۰

۱۰- ابوالقاسم جراره ۲۱۷۰۵۸

۱۱- سیدمرتضی محمودی ۲۱۰۱۹۹

۱۲- مجتبی رحماندوست ۲۰۹۵۱۹

۱۳- عبدالحسین روح الامینی ۱۹۹۳۲۳

۱۴- مجتبی زارعی ۱۹۸۷۹۸

۱۵- زینب قیصری ۱۹۷۷۵۸

۱۶- علیرضا سلیمی ۱۹۷۲۶۲

 دیگر نفرات

به ترتیب: ۱۷- مهدی شریفیان ۱۹۶۸۷۸

۱۸- صالح اسکندری ۱۹۴۳۹۰

۱۹- مهدی عسگری ۱۹۱۲۵۰

۲۰- حسین نجابت ۱۹۱۱۶۸

منتخب شانزدهم به عنوان آخرین نفری که انتخاب شده است با نفر هفدهم که از ورود به مجلس دوازدهم بازمانده است، تنها ۳۸۴ رأی بیشتر کسب کرده است. لیست‌های امنا و صبح ایران در حالی بیشترین نامزدهای مشترک را راهی مجلس دوازدهم کردند که هر دو لیست در رأی آوری نفرات اصلی خود یعنی سیدنظام‌الدین موسوی به عنوان سرلیست امنا و عطا بهرامی به عنوان سرلیست صبح ایران ناکام ماندند. به معنای دیگر امنا و صبح ایران در عین هم‌افزایی، مانع موفقیت همدیگر در انتخاب نامزدهای اختصاصی و اصلی یکدیگر شدند.

این موضوع باعث خواهد شد تا هر دو لیست در عین موفقیت در راهی کردن نامزدهای مشترک به مجلس دوازدهم، به دلیل شکست نامزدهای اختصاصی که در حکم نخ تسبیح این دو جریان بودند، احساس شکست می‌کنند و عملاً با ناراحتی و مقصر دانستن یکدیگر، امکان هم‌افزایی آنها در مجلس دوازدهم بسیار سخت خواهد شد.

مهدی شریفیان که به خیال رأی آوری لیست امنا با انتشار بیانیه‌ای پس از انتشار لیست ائتلاف پایداری و شانا به این لیست پشت پا زد نیز نتوانست موفق به راهیابی به مجلس دوازدهم شود و در نهایت اخلاق و سیاست را با هم باخت.

نکته جالب اینکه عطا بهرامی به عنوان اصلی‌ترین گزینه علی اکبر رائفی پور که تمام توان به دفاع از او برخاست، به عنوان نفر آخر میان ۳۲ نامزد دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که حکایت از افول لیست صبح ایران و علی اکبر رائفی پور، ظرف کمتر از ۳ ماه از انتخابات ۱۱ اسفندماه دارد.

نظر شما