شناسهٔ خبر: 66592144 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی دهه کرامت فرصت طلایی برای تبیین الگوی سوم زن است

اصلانی با بیان اینکه دهه کرامت ظرفیت بی‌بدیل برای تبیین الگوی سوم زن در تمدن اسلامی است، گفت: این دهه ایام‌الله و فرصتی مناسب است تا جلوه حقیقی زن مسلمان که با نگاه به حضرت معصومه(س) در قله‌های علم و عفاف ایستاده‌اند معرفی شود.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان مینو اصلانی، رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی خانواده در مورد دهه کرامت و بهر گیری از این ایام در تبیین الگوی سوم زن در تمدن اسلامی، اظهار کرد: دهه کرامت به طور قطع یک فرصت مغتنم و فرصت الهی در ابتدای ماه ذی‌العقده است و خداوند در این روزها عنایات خاصی دارد  که اگر بندگان متوجه آن باشند می توانند از آن برخودار شوند، در حقیقت دهه کرامت یک فرصت بسیار طلایی است.

مسئول کارگروه امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در مورد ویژگی های حضرت معصومه (س) افزود: حضرت معصومه (س) الگوی بی نظیر در حوزه عفاف و حجاب هستند و  به عنوان یک بانوی اثربخش در طول تاریخ است و می توانیم با زیبایی تمام از این جلوه الهی استفاده و به دختران جامعه منتقل کنیم.

اصلانی تصریح کرد: این بانوی بزرگوار اسلام تک بعدی نبودند و اگر می گوییم الگوی عفاف و حجاب، حیاء و جنبه های زیبای الهی هستند اما فردی بسیار کوشا در علم و مجاهد علم نیز هستند و ایشان عالمی است که بدون معلم در جهت علمی تلاش می کنند  به گونه ای که وقتی از سراسر جهان افرادی خدمت امام موسی بن جعفر برای سوالاتی می رسیدند و از اندیشه های بلند اسلامی می پرسند حجت خدا حضرت موسی بن جعفر(ع) ایشان را تایید می کنند می فرمایند: «دخترم حضرت معصومه (ع) هر چه گفتند، همان صحیح است.»

حضرت معصومه(س) برای آگاهی سازی تاریخی مردم هجرت کردند

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) نمادی از علم و آگاهی  و علومی است که بسیار برای بشر و رسیدن بر اوج ضروری است و در کنار کوشا بودن، مجاهدت و جهد فراوان که در علم دارند، فردی هستند که برای تاریخ سازی و آگاه سازی تاریخی مردم  قدم بر می دارند و هجرت می کنند و مسئولیت الهی در هجرت بر عهده می گیرند تا حقانیت  امام رضا (ع) را به گوش مردم برسانند هجرت می کنند؛ امروز زنان ما باید در تاسی به حضرت معصومه(س)  در برخی مسائل هجرت کنند.

رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی ابراز کرد: امروز جوانان می توانند به تأسی از حضرت معصومه(س)، از شبکه های مجزی که روح و جسم‌شان را تحت تاثیر قرار می دهند، هجرت کنند.

اصلانی افزود: امروز به نهادینه کردن تک تک ویژگی ها و صفات این بانوی بزرگوار در نسل جوان نیاز داریم و باید آنها را بیان کنیم و زیبایی هایش را به جوانان بشناسانیم.

وی در ادامه گفت: یک جوان یا نوجوان باید بتواند مسیر نادرست را تشخیص دهد و از آن هجرت کند، در حوزه حجاب و عفاف دختران جوان باید بدانند می توان در قله عفاف و حجاب، نوآوری علم و پیشرفت بود و الگوی جدیدی را به دنیا عرضه کرد؛ امروز غرب تنها لذت را تبلیغ می کند در حالیکه این مسیر پوچ گرایی است که به افسردگی و یأس ختم می شود.

وی یادآور شد: امروز دختر ایرانی می تواند با بهره گیری  از حضرت معصومه (ع) الگویی از نشاط، شادابی  علم  دانش و عفاف و حجاب باشد. امروز جنبش های عفیفانه با الهام از پیام روح بخش انقلاب اسلامی در حال شکل گیری است و تغییرات جدی شکل گرفته امروز می بینیم در دانشگاه های آمریکا و اروپا دختران چفیه فلسطین را بر سر خود محکم می بندند و به ندای درونی خودشان که آنها را به سمت نور هدایت می کند، توجه دارند.

دختر ایران سمبل  حرکت جامع  و کامل تمدن اسلامی است

اصلانی تأکید کرد: دختر ایران نماد حرکت جامع و کامل تمدن اسلامی است و امروز دختر ایرانی به این جایگاه دست یافته است جایگاهی که برای او ظرفیت سازی شده و خون شهدا این مسیر را فراهم کرده و حتی در این مسیر باید قیام کند و بگوید من دختر ایرانم و عزت و کرامت خود را با هیچ  چیزی عوض نمی کنم و عزت و کرامت خود را با نگاه به حضرت معصومه(س) در قله های علم و ایمان قرار داده و خواهم درخشید چنان که دختران ایران این امر را در حوزه های علم، ورزش و ایمان و ... به تصویر کشیدند.

وی در ادامه گفت: بسیاری از بانوان جوان مسئولیت موسسات دانش بنیان را بر عهده دارند و در قله علم و عفاف ایستاده و دنیا را متأثر از حضور خود کرده اند.

رئیس حوزه زن در دانشکده عالی دفاع ملی با بیان اینکه در غالب جلسات و مباحث درسی در سطح آموزش رسمی و غیررسمی در شبکه های اجتماعی به خوبی می توانیم ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) را بازگو کنیم، گفت: دهه کرامت ایام الله است مانند اربعین که معتقدیم شور حسینی تبدیل به شعور حسینی می شود به شرطی که از فرصت اربعین و دهه کرامت برای تبیین  استفاده کنیم، رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که از مجالس اهل و عزاداری برای تبیین استفاده کنید.

برگزاری جشن دهه کرامت در ۳۱ استان و ۱۰۰ شهر به همت ستاد اربعین

وی از پیش بینی برگزاری جشن های چند هزار نفری برای گروه های دختران با همکاری مدارس، بسیج و ... خبر داد و گفت: می توانیم الگوی عفاف و حجاب و الگوی سوم زن اسلامی را در غالب یک تئاتر و سخنرانی و حتی کارگاه های حل مسئله با گفتگو محوری معرفی این بانوی بزرگوار اسلام و یا از طریق شبکه های اجتماعی این موضوع را ارائه کنیم و در جشن های شادی با بهره گیری از روش های تعاملی در زمینه گفتمان سازی پاسخ به سوالات و شبهات با حضور قهرمانان قرآنی، علمی، ایمانی و ورزشی به عنوان الگوی سوم معرفی کنیم. در اعیاد قربان و غدیر، محرم و مراسم های مختلف مذهبی می توانیم الگوی سوم زن اسلامی را به جامعه دختران معرفی کنیم.

مسئول کارگروه امور بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: در کل کشور ستاد اربعین با اهدا هدیه و لوح تقدیر جشن های زیادی را پیش بینی کردند که در ۳۱ استان و ۱۰۰ شهر این مراسم برگزار می شود.

نظر شما